ויקיפדיה:מזנון/דיון נוסף על הפורטלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ מידע ]

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



למה בעמוד בראשי ממשיך להופיע פורטל סוציולוגיה?? הוא אמור היה להיות מוחלף ממזמן בפורטל מדעי החברה! אבקש לתקן את הדבר בהקדם, תודה. SHIMONSHA 04:59, 24 נוב' 2004 (UTC)

מתברר שהרשימה שם לא כ"כ מעודכנת. גם "חוק ומשפט" עדיין מופיע, למרות שהוחלט כבר לפני זמן רב שלא יהיה כזה פורטל. צריך לטפל ולעדכן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 05:16, 24 נוב' 2004 (UTC)
יכול להיות שצריך לפתוח את כל הנושא לדיון מחודש; בעיני אין שום הצדקה שבעולם לקיומם של מוסיקה וספורט (למרות חיבתי לתחום) כפורטלים בפני עצמם. אין באף אחד מספיק מאמרים וקטגוריות, כאשר מוסיקה בכלל משתייך לתחום (שאמור להפוך לפורטל) של מדעי הרוח.

כמו כן, אבקש להעלות את פורטל מדעי החברה במקומה של הקטגוריה סוציולוגיה. גם על כך הוחלט בדיונים קודמים (שיחת משתמש: דוד שי ארכיון10 - מדע המדינה כחלק מסוציולוגיה) SHIMONSHA 05:34, 24 נוב' 2004 (UTC)

אולי יש טעם לפתוח דיון חדש בכל הנוגע לפורטלים ולהגיע להסכמות חדשות. ברור לחלוטין, שהמצב הקיים לא עונה על רצונותיהם של חלק ניכר מהויקיפדים. גילגמש 06:03, 24 נוב' 2004 (UTC)

ברכות לרועי[עריכת קוד מקור]

לפני הדרישות לשינויים, נדמה לי ששכחנו משהו: ברכות לרועי על שחצה את הרוביקון, והוביל את פרויקט הפורטלים לסוף השלב הראשון שלו, שלב ההעברה לייצור. כל הכבוד על היוזמה, הדבקות במטרה והניהול המוצלח של הפרויקט. דוד שי 08:50, 24 נוב' 2004 (UTC)

תודה. אין לי התנגדות לדיון מחודש בפורטלים, אבל לא נראה לי שיש בכך צורך. הבעיה היחידה היא בנושא הסוציולוגיה/מדעי החברה/מדע המדינה. בזמנו, התנגדתי ליצירת פורטל למדע המדינה, כיוון שלא היה נראה לי שהוא יכול להיות מתוחזק ברמה הנדרשת. סוכם על כך שפורטל הסוציולוגיה ונושא מדע המדינה ישולבו שניהם תחת פורטל למדעי החברה.
כעת עומדות בפנינו שתי אפשרויות: האחת, לבטל את פורטל הסוציולוגיה וליצור את פורטל מדעי החברה. אבל צריך שמישהו יעשה זאת. אני לא כ"כ אוהב את האפשרות הזו (בעיקר בגלל שהיא תגרום למחיקת עבודתו המצוינת של נדב).
האפשרות השניה, והיא זו המועדפת עלי, היא שמישהו ייקח על עצמו את יצירת פורטל מדע המדינה, ושפורטל זה יעמוד לצד פורטל הסוציולוגיה. נכון שהתנגדתי לכך, אבל אני רואה את התמיכה העצומה שמוענקת לרעיון, ולכן אין לי ברירה אלא להסכים.
[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:33, 24 נוב' 2004 (UTC)

לא מכניסים את מוסיקה תחת מדעי הרוח כמו שלא מכניסים את מתמטיקה תחת מדעים מדוייקים. אני השקעתי עמל רב בפורטל הזה, ואין בו פחות תוכן מברוב הפורטלים האחרים. מלבד זה, צריך לזכור שהנושאים שלהם הוקדש פורטל הם לאו דווקא נושאים בעלי יוקרה אקדמית, אלא נושאים שבהם יש לציבור עניין רב.

ולדבר אחר לגמרי... מה זה כל הפאזלים האלה בעמוד הראשי? גם קהילה וגם פורטלים? מה, אנחנו הופכים להיות "פאזלפדיה" או משהו? האייקון הישן של "קהילה" היה מתאים הרבה יותר. Lazylemon 16:16, 24 נוב' 2004 (UTC)

פספסתי את הדיון, בעוד שהטרדתי את רועי (שאכן, מרב הברכות על פרויקט הפורטלים). כבר כתבתי בעבר, לא ברור לי מדוע יש לבטל את סוציולוגיה, ואת השקעתו של נדב. אני מאמינה שיש (וכבר התחלתי לעבוד על כך) מקום לפורטל על של מדעי החברה, שמתוכו ניתן יהיה להפנות לפורטל הסוציולגיה ומדע המדינה. יש התנגדות? כי הייתי רוצה לדעת לפני שאני מתחילה להשקיע בפורטל של מדעי החברה. בברכה, דורית 16:24, 24 נוב' 2004 (UTC).
נראה לי שיש הסכמה גורפת בעד פורטל מדעי החברה. כמובן שאין טעם למחוק פורטל קיים. גילגמש 16:27, 24 נוב' 2004 (UTC)
ההנחה היתה שלא כדאי ליצור עוד פורטלים, עקב חוסר היכולת לעדכן אותם, ולכן הוחלט ליצור פורטל למדעי החברה ולסגור את הפורטלים העוסקים בנושאי המשנה שלה. מאז, לאור התמיכה בפורטל מדע המדינה, נראה שנוכל בכל זאת לעדכן אותם, ולכן יהיו שלושה פורטלים: מדעי החברה, מדע המדינה וסוציולוגיה. סוציולוגיה עדיין לא מופיעה בעמוד הראשי, אך היא תוחזר לשם ברגע ששני פורטלי־האחות שלה יושלמו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:36, 24 נוב' 2004 (UTC)
נ.ב. - ללימון העצל: דווקא הוצע אייקון אחר ל"עיינו בויקיפדיה" (תמונה:תמונה:Portal.gif), אבל אתה התנגדת. הוא אמנם דומה לפאזל, אבל הוא קצת יותר מגוון. ולהזכירך, גם הלוגו של ויקיפדיה מורכב מפאזלים... ובקשר לאייקון של הקהילה - האייקון הנוכחי יותר מתאים, לעניות דעתי. הקודם דומה לאייקון של MSN.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:48, 24 נוב' 2004 (UTC)

ועכשיו נותרה המלאכה, והיא מרובה. כל הרוצה או מעוניין לעזור בפורטל מדעי החברה - מוזמן. דורית 16:49, 24 נוב' 2004 (UTC)


אני מתנגד לאייקונים אחרים בגלל חוסר האחידות שנוצר. האייקונים הישנים כולם עוצבו על ידי אותו הבנאדם, ולכן היה להם סגנון ומאפיינים משותפים. כל מעצב אתרים מתחיל יודע שכדאי לשמור על אחידות באייקונים, כותרות וכו'. אין לי שום בעיה עם אייקון אחר מלבד הישן, כל עוד הוא תואם את הסגנון של האחרים. נעשה שימוש באייקון הפורטלים בעמודי הפורטלים. הקוביה הירוקה לא מוקדשת אך ורק לפורטלים.

ועוד דבר: מה זה טרנד הפאזלים הזה? למה הכל צריך להראות כמו חלק של פאזל? לא ידעתי שזה איזשהו קו מנחה כאן, שהכל יהיה תחת הנושא "פאזלים". טוב שאנחנו לא משתמשים גם בגופן פאזל! Lazylemon 17:00, 24 נוב' 2004 (UTC)

אני עצבתי את האייקון החדש לפוטלים (שלא נמצא בעמוד הראשי) ואת אייקון הקהילה החדש.
התבקשתי לעצב אייקון לפורטלים, ומשום שאני דווקא כן יודעת דבר או שניים בעיצוב (ואנשים עוד משלמים לי בשביל זה, תאר לך), דווקא השתדלתי מאד לעשות אותו בסגנון דומה לאייקונים האחרים. והשתמשתי באותו סוג של הצללה, ובמעבר של כהה לבהיר כמו באייקון "הידעת" שהיה אז (חלק פאזל בצבע אפור).
לעניין הפאזלים. בגלל עניין האחידות, שאתה עצמך הזכרת, לקחתי את הרעיון של חלק הפאזל של "הידעת" (שהיה אז) והמשכתי עם הקו הזה. את האייקון של הפורטל עיצבתי כחלק פאזל שמזכיר שער, וחור מנעול, ואת אייקון הקהילה עשיתי כשני חלקי פאזל המחוברים יחד. הרעיון של הפאזל מקסים בעיני, הוא ייחודי הרבה יותר מהאייקונים שקיימים עכשיו, שהם יפים כשלעצמם, אבל הם יתאימו באותה מידה לאתרים אחרים בעוד שרעיון הפאזל, שמופיע בלוגו של ויקיפדיה, הוא ייחודי לנו.
התכוונתי גם להתאים את שאר האייקונים לאותו רעיון, כך שבכל פעם האייקון יהיה וריאציה אחרת על רעיון חלקי הפאזל, ובצבעים שונים (עם אותו מעבר והצללה). אבל אחרי שראיתי את התגובה לעבודה שהשקעתי בה רבות, איך נאמר בלשון עדינה... יצאה לי הרוח מהמפרשים. עכשיו אין לי שום כוונה להתאים גם את שאר האייקונים לאותו קו. כך שמבחינתי אפשר להחזיר את האייקונים הקודמים.
איצי 12:33, 25 נוב' 2004 (UTC)
רבא"ק, בגלל לימון אחד? בעיני הם יפים. --אייתלאדאר (שיחה) 13:02, 25 נוב' 2004 (UTC)
כנ"ל גם לגבי. אני, למשל, לא רואה הבדל, מבחינת העיצוב, בין האייקונים של איצי לבין אלה הקודמים (אבל אני לא מעצב, אז אולי זה לא נחשב :) מצד שני, רוב הגולשים הם כמוני, ככה שזה בסדר). בכמה מקרים, האייקונים של איצי אפילו יותר טובים (כאמור, אייקון הקהילה).--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:56, 25 נוב' 2004 (UTC)

לא רוצה להוסיף מהומה אבל גם יש טעם רב (מאוד) לקיומו של פורטל פסיכולוגיה בנוסף לאחיו סוציולוגיה ומדע המדינה תחת מדעי החברה. ולגבי האייקונים לטעמי מוטיב הפאזל הוא חביב למדי כפי שהוצג מאחד מגלגוליו הקודמים של הרעיונות לדף הראשי המחודש. מלך הג'ונגל 18:34, 24 נוב' 2004 (UTC)

לא יודע אם יש הצדקה שבעמוד הראשי יהיו גם פורטל מדעי החברה, גם פורטל מדע המדינה וגם פורטל סוציולוגיה. אין לי התנגדות שכל אחד מהתחומים יהיה פורטל בפני עצמו, אבל לא בעומד הראשי! זה ממש מוגזם בעיני. בעמוד הראשי צריכים להיות רק נושאים גדולים ורחבים ככל האפשר; לכן לסוציולוגיה ולמדע המדינה (לצערי) אין שם מקום. רק למדעי החברה. גם מוסיקה וספורט צריכים להיות מוצאים מהעמוד הראשי, כי אין זה מקומם. SHIMONSHA 13:18, 25 נוב' 2004 (UTC)

מוזיקה וספורט הם נושאים רחבים מאד, שמענינים מאד את הציבור. אי אפשר לכנס את הנושאים האלה לנושאים רחבים יותר, מכאן נובע שהם צריכים להיות בעמוד הראשי. לגבי סוצ' ומדע המדינה אני מסכים. גילגמש 13:28, 25 נוב' 2004 (UTC)

אני מסכים, כמובן, לעובדת עניינו של הציבור בספורט, אבל למרבה הצער, ספורט נראה לי כאחד התחומים החלשים בויקיפדיה. אין הצדקה לקיומו של פורטל ספורט בעומד הראשי גם בשל מיעוט המאמרים בתחום ואיכותם הלא מדהימה (קצרים ולא מרשימים). לגבי מוסיקה, אני חושב שהיא צריכה להיות כלולה בפורטל של מדעי הרוח, פורטל אשר בהחלט צריך לתפוס את מקומו בעומד הראשי ולכלו בתוכו גם את פורטל ההיסטוריה. SHIMONSHA 13:31, 25 נוב' 2004 (UTC)
אותי זה פחות מטריד, למרות שמובן לי הרציונל של לשים בעמוד הראשי רק פורטלים מרכזיים. אבל מה עם מפתח הנושאים? הוא מאד בעייתי בעיני, ושגוי (לפחות באשר למדעי החברה). דורית 13:38, 25 נוב' 2004 (UTC)
אפשר ואף רצוי לשפר גם אותו. כדאי לדבר עם בן הטבע בקשר לענין, היות והרשימות הן הבייבי שלו. גילגמש 13:40, 25 נוב' 2004 (UTC)

השאלה אם יש טעם לפנות אליו, מאחר והוא ידוע בחוסר חיבתו למדעי החברה. מי למעשה אחראי על עיצוב העמוד הראשי?דורית 13:45, 25 נוב' 2004 (UTC)

כן בודאי שיש. הוא דווקא לא כל כך נורא אחרי שמכירים אותו. גילגמש 13:47, 25 נוב' 2004 (UTC)
לגבי הספורט - מיעוט הערכים איננה סיבה מספיק טובה לא לשים את הפורטל בעמוד הראשי. זוהי דרכה של ויקי. יבוא מישהו וירחיב, לגבי המוזיקה, אולי יש טעם בדבריך. צריך לקיים דיון נפרד. גילגמש 13:43, 25 נוב' 2004 (UTC)
רבותי, לדעתי נפקד מקומו של פורטל יהדות מהעמוד הראשי לחינם. זהו פורטל עמוס כל טוב, והייתי מחליף אותו בשמחה בפורטל הספורט, לא בגלל שאינני חובב ספורט. פשוט הספורט לא נראה טוב בטוב חלון ראשי, כאשר חלק ניכר מהלינקים שבו אדומים. --אפי ב. 14:29, 25 נוב' 2004 (UTC)

מה הבעיה שיהיה גם וגם? גילגמש


לדעתי מוסיקה צריכה בכלל להיות תחת פורטל "תרבות ואמנות" שירכז את תחומי האמנות השונים (אמנות פלסטית, חזותית וכו') וגם מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה. מי שיחפש את נושא המוסיקה בין הפורטלים, לא יחפש אותו במדעי החברה. מבחינת קטגוריות כמובן שאפשר לשייך את המוסיקה גם למדעי החברה וגם לתרבות ואמנות. איצי
כן זה רעיון טוב. גילגמש 14:35, 25 נוב' 2004 (UTC)

אני מסכים שאין טעם שבעמוד הראשי יופיעו נושאי המשנה של מדעי החברה. אך אני לא חושב שצריך להוריד מהעמוד הראשי פורטלים כמו מוסיקה, ספורט או היסטוריה. להכניס את היסטוריה תחת מדעי הרוח ולהוריד אותה מהעמוד הראשי זה כמו להוריד את כימיה, מתמטיקה ופיסיקה ולהחליפם במדעים מדויקים. גם טענות על מיעוט ערכים או על רמה נמוכה אינה סיבה להסרה.
ולאפי - פורטל היהדות לא נמצא בעמוד הראשי בגלל... טעות אנוש. אין ספק שמדובר בנושא רחב מספיק (גם מבחינת מספר ערכים) כדי שהוא יופיע בעמוד הראשי. מיד יתוקן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:51, 25 נוב' 2004 (UTC)

מדוע פורטל מדעי החלל נמצא בעמוד הראשי? זה תחום משני בפיזיקה ולא תחום שעומד בפני עצמו. כך לפחות נדמה לי. גילגמש 15:07, 25 נוב' 2004 (UTC)

זהו תחום בפני עצמו. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 19:51, 25 נוב' 2004 (UTC)
אני רואה שאני בדעת מיעוט פה, אבל אני לא מבין את ההתנגדות לסוציולוגיה, מדעי המדינה ופסיכולוגיה (וגם אנתרופולוגיה, לכשיהיה מספיק חומר לפורטל) בעמוד הראשי. צריך לקבל החלטה מערכתית לגבי רמת פירוט, וליישם לכל התחומים. אם רק ברמה ה'פקולטית' - אז רק מדעי הטבע, החברה, הרוח וכו'. אם ברמת הדיסציפלינה - אז פיזיקה, כימיה, סוציולוגיה וספרות. נדב 19:58, 25 נוב' 2004 (UTC)

איך אתם רואים את העמוד הראשי?[עריכת קוד מקור]

הדף הראשי כיום נראה ממש לא טוב. מה גם שבצורה הזאת השמישות של האנציקלופדיה שואפת לכלום (נילסן היה מתהפך במשרדו המלוקק). השאיפה של פרוייקט הפורטלים היא להוריד את מפתח הנושאים, רייט? ובשביל זה אנחנו צריכים לעשות עוד כמה שינויים.

אל העמוד הראשי מגיעים יחסית קצת גולשים. הרוב מגיעים מחיפוש בגוגל של אי אלו דברים, או לינק ישיר לערך מסויים; צריך להגדיר את המטרה של העמוד הראשי מחדש. אנשים שמסתכלים על העמוד הראשי, כמו פותחים האנציקלופדיה בשביל להשיג ידע – כל ידע.

מערכת הפורטלים צריכה להיות בנויה בצורה של עץ. נושאים חשובים בפורטלים מהם מתפתחים נושאי משנה ועוד ועוד, עד שמגיעים לרמת תוכן שלה לא צריך יותר פורטלים. חשוב לציין כאן, זה שאין לנו הרבה חומר בנושא מוזיקה לא אומר שלא צריך להכין פורטל על מוזיקה, צריך גם צריך. ואותו, ואת חלקי המשנה שלו, אנשים אחרים יתחילו לערוך. אבל פורטל צריך להיות, גם אם הוא ריק למחצה.

את כל העמודה מצד שמאל (בה מצוייה הבוקסה הירוקה של הפורטלים והבוקסה של מפתח הנושאים) צריכים לייחד לנושא הגלישה בוויקי. כמו במפתח הנושאים הנוכחי תהיה רשימה ארוכה של הנושאים הכלליים והתת פורטלים, רק שבמקום לשלוח לעמוד קטגוריה עם הגדרה דלה, הלינק יהיה לפורטל בנושא (רעיון איך להכניס את הפורטל של ישראל או דומים, אין לי כרגע)

[הערת ביניים: הירוק הזה נוראי, שמישהו ידרוס אותו]

בסוף הרשימה יראו דרכים אחרות לגלוש בוויקיפדיה. בצורה הנוכחית זה פשוט לא אפקטיבי או יפה. כמו גם אני מציע לשים פורטלי על, כמו בשפה האנגלית [רק ששמה זה לא מי יודע מה] בשורה לפני הבוקסות. משהו בסגנון : היסטוריה, מתמטיקה, מדעי חיים, מדעי רוח, ישראל וכו' אבל רק קמצוץ.

יש עוד נושאים ששכחתי לגעת בהם? לא עולים לי כרגע עוד דברים בראש. Radagaisus 19:57, 26 נוב' 2004 (UTC)

אני לא מבין את כוונתך. גם כיום הקטגוריות והפוטרלים בנויים בצורה של עץ. אין טעם להפריז בהסברים אודות הגלישה בויקי. רב הגולשים מתמצאים באתרי אינטרנט ויצליחו לגלוש באתר גם בלי הסברים מיגעים.הדף הראשי כיום נראה ממש לא טוב. מה גם שבצורה הזאת השמישות של האנציקלופדיה שואפת לכלום (נילסן היה מתהפך במשרדו המלוקק). השאיפה של פרוייקט הפורטלים היא להוריד את מפתח הנושאים, רייט? ובשביל זה אנחנו צריכים לעשות עוד כמה שינויים.

אל העמוד הראשי מגיעים יחסית קצת גולשים. הרוב מגיעים מחיפוש בגוגל של אי אלו דברים, או לינק ישיר לערך מסויים; צריך להגדיר את המטרה של העמוד הראשי מחדש. אנשים שמסתכלים על העמוד הראשי, כמו פותחים האנציקלופדיה בשביל להשיג ידע – כל ידע.

מערכת הפורטלים צריכה להיות בנויה בצורה של עץ. נושאים חשובים בפורטלים מהם מתפתחים נושאי משנה ועוד ועוד, עד שמגיעים לרמת תוכן שלה לא צריך יותר פורטלים. חשוב לציין כאן, זה שאין לנו הרבה חומר בנושא מוזיקה לא אומר שלא צריך להכין פורטל על מוזיקה, צריך גם צריך. ואותו, ואת חלקי המשנה שלו, אנשים אחרים יתחילו לערוך. אבל פורטל צריך להיות, גם אם הוא ריק למחצה.

את כל העמודה מצד שמאל (בה מצוייה הבוקסה הירוקה של הפורטלים והבוקסה של מפתח הנושאים) צריכים לייחד לנושא הגלישה בוויקי. כמו במפתח הנושאים הנוכחי תהיה רשימה ארוכה של הנושאים הכלליים והתת פורטלים, רק שבמקום לשלוח לעמוד קטגוריה עם הגדרה דלה, הלינק יהיה לפורטל בנושא (רעיון איך להכניס את הפורטל של ישראל או דומים, אין לי כרגע)

[הערת ביניים: הירוק הזה נוראי, שמישהו ידרוס אותו]

בסוף הרשימה יראו דרכים אחרות לגלוש בוויקיפדיה. בצורה הנוכחית זה פשוט לא אפקטיבי או יפה. כמו גם אני מציע לשים פורטלי על, כמו בשפה האנגלית [רק ששמה זה לא מי יודע מה] בשורה לפני הבוקסות. משהו בסגנון : היסטוריה, מתמטיקה, מדעי חיים, מדעי רוח, ישראל וכו' אבל רק קמצוץ.

יש עוד נושאים ששכחתי לגעת בהם? לא עולים לי כרגע עוד דברים בראש. Radagaisus 19:57, 26 נוב' 2004 (UTC)

אני לא מבין את כוונתך. גם כיום הקטגוריות והפוטרלים בנויים בצורה של עץ. אין טעם להפריז בהסברים אודות הגלישה בויקי. רב הגולשים מתמצאים באתרי אינטרנט ויצליחו לגלוש באתר גם בלי הסברים מיגעים. גילגמש 20:00, 26 נוב' 2004 (UTC)

מפתח נושאים[עריכת קוד מקור]

לי יש בעיה קשה עם קיומו של מפתח הנושאים. לדעתי, הוא לא רק שאינו מביא כל תועלת - הוא אף מזיק. בעידן הפורטלים אני חש חובה להסיר את מפתח הנושאים מהעמוד הראשי. לכן, ברשותכם, נקיים הצבעה קטנה על הצורך בקיומו:
מפתח נושאים - מה עושים איתו?

  • להשאיר
גילגמש 20:09, 26 נוב' 2004 (UTC)
  • להיפרד ממנו לשלום
  1. SHIMONSHA 20:06, 26 נוב' 2004 (UTC)


דיון אולי זה לא מפתח הנושאים הטוב ביותר שיש, אבל בעיני זה עדיף על כלום. אם הוחלט להשאיר את הרשימות אין ספק שצריכים להשאיר גם אותו. גילגמש 20:09, 26 נוב' 2004 (UTC)

כרגע, כל עוד אין מספיק פורטלים, צריך את מפתח הנושאים, למרות שבצורתו הנוכחית הוא בעייתי. אני בעד סיווג מחדש עכשיו, ומחיקה אחרי שיהיו מספיק פורטלים (שגם הם יצטרכו סיווג ראוי בסופו של דבר). דורית 20:13, 26 נוב' 2004 (UTC)
יש צורך להפטר ממפתח הנושאים שאינו כלי יעיל בכלל לשיטוט בויקיפדיה ורק מבלבל את הקוראים. במקומו צריך למקם את הפורטלים ואת הקטגוריות הראשיות (אפילו לפי אותה מתכונת בה הוא בנוי כרגע). אולם ישנם תת ערכים (שמהווים גם קטגוריות) ברשימות הפנימיות של מפתח הנושאים שעדיין לא כתובות והם צורך חיוני לכל אינציקלופדיה, אותם אני מציע לכתוב בראשית כל קטגוריה בדומה לCategory:סכרים ובנוסף להוסיפם לרשימת הערכים הנחוצים. מלך הג'ונגל 01:55, 27 נוב' 2004 (UTC)