לדלג לתוכן

Late Night with the Devil (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Late Night with the Devil
בימוי קולין וקמרון קיירנס
הופק בידי מאט גובוני
אדם וייט
ג'ון מולוי
רוי לי (אנ')
סטיבן שניידר
דרק דוצ'י
תסריט קולין וקמרון קיירנס
עריכה קולין וקמרון קיירנס
שחקנים ראשיים דיוויד דסתמלסיאן (אנ')
לאורה גורדון (אנ')
איאן בליס (אנ')
פייסל בזי (אנ')
אינגריד טורלי
רייס אוטארי
ג'ורג'ינה הייג
ג'וש קוונג טארט (אנ')
מוזיקה גלן ריצ'רדס (אנ')
רוסקו ג'יימס אירווין (אנ')
צילום מת'יו טמפל
מדינה ארצות הברית
אוסטרליה
איחוד האמירויות הערביות
חברת הפקה Image Nation (אנ')
VicScreen (אנ')
AGC Studios (אנ')
Good Fiend Films
Future Pictures
Spooky Pictures
חברה מפיצה IFC Films
Shudder (אנ')
Maslow Entertainment
Ahi Films
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 10 במרץ 2023 (SXSW)
22 במרץ 2024 (ארה"ב)
11 באפריל 2024 (אוסטרליה)
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה על-טבעי
הכנסות 11.2 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb

Late Night with the Devilעברית: "מאוחר בלילה עם השטן") הוא סרט אימה על-טבעי משנת 2023. הסרט בוים, נכתב ונערך על ידי קמרון וקולין קיירנס. בסרט מככבים דייוויד דסתמלסיאן (אנ'), לאורה גורדון (אנ'), איאן בליס (אנ'), פייסל באזי (אנ'), אינגריד טורלי, רייס אוטרי, ג'ורג'ינה הייג וג'וש קוונג טארט (אנ'). הסרט משלב בתוכו אלמנטים של סרט תיעודי וסרט Found Footage ועלילתו עוקבת אחר אירועים שהתרחשו במהלך שידור חי של תוכנית אירוח במהלך ערב ליל כל הקדושים בשנת 1977, שבמהלכה המנחה מנסה לצבור רייטינג בעזרת אירוח נערה צעירה שבגופה שוכן שד.

הסרט הוא תוצר של הפקה משותפת בין אוסטרליה, ארצות הברית ואיחוד האמירויות,[1] והוקרן לראשונה בפסטיבל "South by Southwest" ב-10 במרץ 2023. הסרט קיבל ביקורות חיוביות ממבקרים, ששיבחו את המשחק של השחקנים, איכות ההפקה ואת ההיבט הטכני.[2][3] הסרט הופץ לבתי הקולנוע בארצות הברית ב-22 במרץ 2023 בהפצת IFC Films ובאוסטרליה ב-11 באפריל 2023 והרוויח כ-11 מיליון דולר.[4] הסרט הועלה לשירות הזרמת המדיה "Shudder (אנ')" ב-19 באפריל.[5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מוצג לצופים כסרט תיעודי החוקר את התופעות המוזרות שהתרחשו בערב ליל כל הקדושים בשנת 1977, במהלך שידור חי בעונתה השישית של תוכנית האירוח "Night Owls" ("ינשופי לילה") בהנחיית ג'ק דלרוי, שמתחרה עם תוכנית האירוח של ג'וני קרסון במטרה לזכות ביותר רייטינג.

הסרט נפתח עם תקציר על חייו של ג'ק, שהחל את דרכו כשדרן רדיו בשיקגו ועד לחתימת חוזה ברשת UBC כמנחה תוכנית אירוח. בתקציר מתועד ג'ק, שנראה במועדון בשם "Bohemian Grove" בו מבקרים גברים מפורסמים ובעלי השפעה, אך גם משוער שאותו מועדון הוא בעל קשרים לאנשים העוסקים בשטניזם. זמן מה לאחר חתימת החוזה עם UBC, אשתו של ג'ק, מדלין, נפטרת מסרטן הריאה ומותה משפיע רבות של ג'ק. בעקבות מצבו הנפשי הרעוע, תוכנית האירוח שלו יוצאת לפגרה. חודש לאחר מכן, ג'ק חוזר להנחות את התכנית ועל מנת להגדיל את הרייטינג, הוא מחליט להנחות תוכנית מיוחדת שעוסקת בתורת הנסתר בערב ליל כל הקדושים. האורחים שבאו להתארח בתוכנית כוללים את המדיום כריסטו, קרמייקל הייג, קוסם לשעבר וכעת מתפרנס מחשיפת מתקשרים, ג'ון רוס-מיטשל, שחיברה ספר העוסק בעבודתה ביחד עם נערה בשם לילי ד'אבו.

במהלך השידור, כריסטו מקבל תקשור מאישה בשם מיני, שג'ק לאחר מכן חושף שמיני היה כינוייה של אשתו המנוחה. לאחר מכן, כריסטו נעשה חולה, מקיא מתוכו נוזל בצבע שחור ומפונה לבית החולים במהלך הפסקת הפרסומות. בהמשך, ג'ון מציגה את לילי, הניצולה היחידה מהתאבדות המונית שבוצעה על ידי כת שטנית שסוגדת לשד בשם אברקסס (אנ'). למרות שג'ון מזהירה את ג'ק מההשלכות האפשריות, ג'ק משכנע אותה לבצע תקשור על מנת להעלות לתוכנית את השד שהשתלט על גופה של לילי, לו היא קוראת "מר חמקני". במהלך הפסקת פרסומות נוספת, צוות התכנית מספר לג'ק שכריסטו נפטר באמבולנס בדרכו לבית החולים "מאונט סיני".

במהלך התקשור, מר חמקני משתלט על גופה של לילי, גורם לה לרחף באוויר וגורם לקצר חשמלי באולפן. במהלך הדיבוק, לילי מזכירה לג'ק שהם כבר נפגשו בעבר במקום שנמצא "מתחת לעצים הגבוהים". קרמייקל מאתגר את ג'ון בכך שהוא מהפנט את עוזרו של ג'ק, גאס מקונל בשידור חי. במהלך ההפנוט, גאס, ג'ק, האורחים והקהל חוזים בתולעים שיוצאות מגופו של גאס וקורעות אותו לגזרים. כשצוות ההפקה מציג את ההקלטה שצולמה בזמן ההפנוט, מתברר שהחוויה הייתה רק הזיה משותפת שג'ק, האורחים והקהל חוו. למרות זאת, כאשר צוות האולפן מציג את ההקלטה שצולמה בזמן התקשור עם "מר חמקני", מתברר שההקלטה אותנטית ושלילי אכן אחוזת דיבוק. ג'ק נעשה מבוהל כשהוא רואה את רוחה של מדלין עומדת מאחוריו בהקלטה, אבל קרמייקל מאשים את ג'ק שהוא יזם את כל האירוע כמתיחה ותו לא. מר חמקני משתלט על גופה של לילי בשנית וזרמי אנרגיה בוקעים מידיה. לאחר מכן, פניה של לילי נחצות לשתיים וזוהרות באור מסתורי. בעזרת כוחותיה הטלקנטיים, היא מעיפה את ג'ק לקיר והורגת את גאס, ג'ון וקרמייקל.

ג'ק לפתע משוגר למעין גרסה אפלה של תוכנית האירוח שלו, בה הוא חי מחדש רגעים שהתרחשו בעבר במהלך עונות התכנית. מתברר שג'ק אכן מכיר את השד, אותו הוא פגש במהלך שהותו בגרוב. מדלין נפטרה מסרטן לאחר שג'ק עשה עסקה עם השד בתמורה להצלחת התכנית. רוחה של מדלין מתעמתת עם ג'ק ומבקשת ממנו לגאול אותה מיסורייה, מכיוון שהסרטן גורם לה לכאב רב. בעזרת הפגיון הטקסי אותו החזיקה הכת בה הייתה לילי, ג'ק דוקר את מדלין למוות. הסצנה חוזרת חזרה להווה ולאולפן הנטוש (מכיוון שכל האורחים ברחו) וג'ק מבין שהוא בעצם דקר את לילי. ג'ק עומד מסביב לגופותיהם של אורחי התכנית וסירנות משטרה נשמעות ברקע.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח וליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט הוכרזה ב-13 בפברואר 2022 ובהפקה היו מעורבים אולפני Image Nation (אנ') מאיחוד האמירויות וכן האולפן האמריקאי Spooky Pictures. האחים קיירנס סיפרו בראיון שהם ביססו את הסרט על תוכניות האירוח משנות השבעים והשמונים: "יש משהו מסוכן בתוכניות אירוח. תוכניות האירוח היו מעין חלון לעולם מוזר של מבוגרים. חשבנו ששילוב האווירה המתוחה שבשידור החי עם העל טבעי ייצור חוויה מיוחדת ומפחידה".[8]

האחים הציעו את תפקידו של ג'ק דלרוי לדסתמלסיאן לאחר שהאחרון כתב מאמר העוסק במארחי תוכניות אימה במגזין "Fangoria (אנ')". דסתמלסיאן קיבל את התפקיד לאחר שנשלחו אליו מספר תמונות סטילס משנות ה-70, מדריך טלוויזיה ותסריט הסרט.[9] ליהוקו של דסתמלסיאן הוכרז ב-24 ביוני 2022.[10]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם במלבורן, אוסטרליה.[11] בסרט נעשה שימוש באפקטים מיוחדים וביניהם שימוש בבובות ואפקטים חזותיים נוספים.[9] בסרט נעשה גם שימוש באומנות בינה מלאכותית, למרות שיוצרי הסרט הצהירו שרק שלוש תמונות בו נוצרו על ידי בינה מלאכותית.[12]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל "South by Southwest" ב-10 במרץ 2023 באוסטין, טקסס.[2][11][3] באותו החודש, סופר האימה המפורסם סטיבן קינג זכה לקחת חלק בהקרנה מוקדמת של הסרט וכתב בטוייטר: "הוא פשוט גאוני! לא יכולתי להוריד את עיניי ממנו. החוויה שלכם אמנם אישית לכל אחד מכם, אבל אני ממליץ לכם לצפות בו מתי שרק תוכלו".[13][14] הסרט הוצג בפסטיבל הסרטים בסידני (אנ') מה-9 עד 15 ביוני 2023.[14]

באוקטובר 2023, IFC Films ו-Shuddr רכשו את הזכויות להפצת הסרט בצפון אמריקה, הממלכה המאוחדת ואירלנד.[15]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 97% טריות על סמך 196 ביקורות.[16]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 72/100 על סמך 22 ביקורות.[17]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Late Night With the Devil, Cinema Chicago (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 7 Dennis Harvey, ‘Late Night With the Devil’ Review: A ’70s Chat Show Becomes Must-Unsee TV, Variety, ‏2023-03-23 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ 1 2 Anthony D'Alessandro, ‘Late Night With The Devil’: David Dastmalchian On Relating To Unhinged Talk Show Host In Horror Pic – SXSW Studio, Deadline, ‏2023-03-13 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Late Night with the Devil (2023) - Financial Information, The Numbers
  5. ^ Meagan Navarro, ‘Late Night with the Devil’ Rated R for “Violent Content” and “Some Gore”, Bloody Disgusting!, ‏2024-01-31 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Amy Nicholson, Review: A talk show goes horribly wrong in sly 'Late Night With the Devil', Los Angeles Times, ‏2024-03-21 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Scott Roxborough, ‘Late Night With the Devil’: Directing Duo on Serving up 1970s-Era Chills From Down Under, The Hollywood Reporter, ‏2023-11-01 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Nick Vivarelli, Image Nation, Spooky Pictures Set For ‘Late Night With the Devil’ (EXCLUSIVE), Variety, ‏2022-02-14 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ 1 2 Jason Kauzlarich, Stomach-Ripping And Throat-Slitting: LATE NIGHT WITH THE DEVIL At SXSW, www.fangoria.com, ‏2023-03-15 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Nick Vivarelli, ‘Dune’ Actor David Dastmalchian to Star in ‘Late Night With the Devil’ (EXCLUSIVE), Variety, ‏2022-06-24 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ 1 2 Damon Wise, ‘Late Night With The Devil’ Review: Richly Detailed ’70s Meta-Horror From Colin And Cameron Cairnes – SXSW, Deadline, ‏2023-03-11 (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ William Earl, ‘Late Night With the Devil’ Directors Explain Using AI Art in the Film, Say They ‘Experimented’ With Three Images Only (EXCLUSIVE), Variety, ‏2024-03-21 (באנגלית אמריקאית)
  13. ^ Stephen King, Stephen King on X, X, ‏27 במרץ 2023
  14. ^ 1 2 Louise Rugendyke, The Aussie film Stephen King ‘couldn’t take his eyes off’, The Sydney Morning Herald, ‏2023-06-02 (באנגלית)
  15. ^ Caroline Brew, IFC and Shudder Acquire Supernatural Thriller ‘Late Night With the Devil,’ Starring David Dastmalchian (EXCLUSIVE), Variety, ‏2023-11-01 (באנגלית אמריקאית)
  16. ^ Late Night with the Devil | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com (באנגלית)
  17. ^ Late Night with the Devil, www.metacritic.com (באנגלית)