פורטל:אשדוד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפורטל נמצא בבנייה
מכיוון שהפורטל בנוי ממספר דפים, אין מניעה לערוך את דפי המשנה שלו, אך רצוי להתייעץ קודם בדף השיחה עם העוסקים בבנייתו.
הפורטל נמצא בבנייה
מכיוון שהפורטל בנוי ממספר דפים, אין מניעה לערוך את דפי המשנה שלו, אך רצוי להתייעץ קודם בדף השיחה עם העוסקים בבנייתו.

רענון הפורטל כיצד אוכל לעזור?    

סמל העיר אשדוד

אַשְׁדּוֹד היא העיר הגדולה במחוז הדרום והשביעית בגודלה במדינת ישראל. נוסדה ב-1956 והוכרזה כעיר ב-1968. העיר שוכנת לחופו של הים התיכון במישור החוף הדרומי, מדרום ליבנה, מצפון לאשקלון וממערב לגן יבנה, בקצה הדרומי של מטרופולין גוש דן. בשטחה זורם נחל לכיש.

אשדוד היא אחת הערים העתיקות בארץ ישראל, ומיושבת כ-3,700 שנים, בין היתר כאחת מחמש ערי פלשתים החשובות ששכנו באזור. שמה נשמר מאוחר יותר גם בשם העיירה הערבית איסדוּד. בראשית ימיה התהוותה כמרכז מסחר ימי פעיל, עם נמליה המזוהים בתל מור ובאשדוד ים, ובעת המודרנית הפכה לעיר נמל בזכות אחד מסמליה המובהקים – נמל אשדוד, הגדול בנמלי ישראל. יחד עם הנמל פועלות בעיר תשתיות לאומיות נוספות, אשר הופכות אותה למרכז תעשייתי חשוב.

מאז הקמתה, אשדוד קולטת עלייה יהודית נרחבת מרחבי העולם, ואחוז העולים החדשים בה הוא מהגבוהים בישראל. העולים יצרו בעיר אינטגרציה חברתית, מבלי לאבד את הזהות המיוחדת של הקהילות מהן באו. אשדוד היא גם אחת הערים היחידות בישראל שנוסדו בתכנון מוקדם, מה שתרם רבות להתפתחותה לאחת הערים הגדולות במדינה. אשדוד חברה בפורום ה-15.

איפה כדאי לי לבקר?

פארק לכיש, 2023

פארק לכיש הוא פארק בשטח של כ-650 דונם המשתרע לאורך הגדה הדרומית של נחל לכיש, בתחומי העיר אשדוד ולפני שפך הנחל אל הים, דרומית לנמל אשדוד. אורכו של הפארק כשלושה קילומטרים ורוחבו אינו עולה על 200 מטר. הפארק כולל פינת חי גדולה.

בין הפארק לעיר, ממוקם רובע פארק לכיש.

הערה עודכן במרץ 2024.

ראויה את עירי שתענדי לראשך כתר מלכות, כתר הערים בישראל. שהרי סמל את לפיתוחה של ארץ מכורתנו, לשגשוגה, ופריחתה ברחמי האל... בסמלך עירי חקוק "אריה" מלך החיות, סמל היותך חדורת עוז ותעצומות. גם עוגן בסמלך מצויר כי לשבי ציון ופזורי גולה, את שער. כעוגן הצלה את לנו הותיקים ולאחינו העולים. בך שבטים ועדות מתלכדים. איה עוד עיר בתבל, שפעלה כה רבות למושג "יחד שבטי ישראל".

הרב משה כהן שאולי, חבר מועצת עיריית אשדוד לשעבר והרב הראשי ליהדות איראן בישראל ובתפוצות בעבר, ראה חשיבות דתית בכך שאשדוד היא עיר הנמל הקרובה ביותר לירושלים, וראה בה שער אליה.
נצח הבשם, מרכז רוחני קהילתי "שאולי", תשנ"ד, 1994

דודי שובל (ידוע בכינוי ONE LOVE) (נולד ב-1992) הוא אמן גרפיטי ישראלי מאשדוד.

שובל למד בבית הספר מקיף ז' ברובע הקריה ("הסיטי") באשדוד. כשהיה בן 14, נחשף לתרבות ההיפ הופ, ובגיל 15 נחשף גם לאמנות הגרפיטי דרך רקדני ברייקדאנס שפגש בחוף הקשתות. באותו היום שנחשף לגרפיטי, קנה פחיות צבע בחנות טמבור וכתב את שמו בענק על קיר בבית הספר. בו בזמן, החל לצייר על קירות ברחובות רבים בתל אביב ובארץ. תחביבו לא היה למורת רוחם של הוריו, וכשאימו גילתה על כך וראתה אותו מרסס צבע על קירות – סולק מביתו. לדבריו, הפליליות שבציור הגרפיטי, היא זו שמשכה אותו לאמנות. שובל התלמד תחילה מרייטר (WRITER), אמן גרפיטי אשדודי ותיק, ומן האינטרנט והספרות. בהמשך למד במגמת אמנות בבית הספר, וכפרויקט גמר "הגיש" שני ציורי קיר שצייר במסדרונותיו – על אחד, אמנות, ועל השני – ונדליזם, ובעבודתו הסביר על ההבדל בין השניים.

שובל הוא יוזמו של פסטיבל ההיפ הופ "VAV" המתקיים מדי שנה ברובע ו' ואליו מגיעים אמנים רבים מרחבי הארץ.
תחנת הרכבת אשדוד – עד הלום, הייתה מיועדת להתחבר לתחנת-משנה ברובע הקריה ("הסיטי")

בינואר 2003 הכריז ראש עיריית אשדוד צבי צילקר על תוכנית לסלילת שלוחת רכבת מתחנת הרכבת אשדוד – עד הלום אל תחנה תת-קרקעית חדשה במרכז אשדוד דרך שדרות מנחם בגין ברובע הקריה ("הסיטי"), על מנת לשפר את הנגישות אל שירות הרכבת. התוכנית לבסוף לא יצאה אל הפועל, לאחר שדרוג התחנה בדרום, המשרתת את תושבי העיר אשדוד וסביבתה.

מומלצי ויקיפדיה: אשדוד

רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פנורמות של אשדוד בוויקישיתוף
דרום העיר אשדוד, במבט מן הים
דרום העיר אשדוד, במבט מן הים

תודה רבה כל התורמים לבניית הפורטל!
אתם מוזמנים לציין את שם המשתמש שלכם כאן מטה

כובש המלפפוניםארז האורזIdoc07יודוקוליסהאשדודימיכאליOvedcNizzan CohenSaifunnyChenspec

פורטל אשדוד הוקם על ידי מקף־עברי במרץ 2024 בעקבות זיהוי הצורך לכתוב ולהרחיב את הידע בנושא אשדוד באינטרנט. לפורטל קדם מיזם אשדוד שהוקם בנובמבר 2023.