לדלג לתוכן

טרנזה (אלבום)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Transa
אלבום אולפן מאת קייטנו ולוזו
יצא לאור 1972
מקום הקלטה לונדון
סוגה מוזיקה פופולרית ברזילאית
שפה פורטוגזית, אנגלית
אורך 37:13
חברת תקליטים פיליפס רקורדס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טרנזהפורטוגזית: Transa) הוא האלבום השישי של המוזיקאי הברזילאי קייטנו ולוזו, שיצא ב-1972 על ידי חברת התקליטים פיליפס רקורדס. כמו קודמו, הוא הוקלט בזמן שהאמן שהה בגלות בלונדון בשל הדיקטטורה הצבאית בברזיל, אם כי הוא חזר למולדתו זמן קצר לאחר שסיים אותו.

רקע והקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 בדצמבר 1968, נשיא ברזיל ארטור דה קוסטה אה סילבה חתם על חוק שנתן לו כוחות דיקטטוריים בפועל, ובין היתר סמכויות צנזורה. לאחר החתימה על החוק, אמנים שונים שנמנו על תנועת הטרופיקליה נעצרו, ביניהם ולוזו שבילה מספר חודשים בכלא יחד עם המוזיקאי ז'ילברטו ז'יל בעוון "פעילות נגד השלטון", ולאחר כך הוגלו שניהם ללונדון.

לאחר ששהה בגלות בלונדון מאז קיץ 1969,[1] ולוזו השיג אישורים על מנת לשהות חודש אחד בברזיל בינואר 1971 כדי לקחת חלק במיסה של יום הנישואין ה-40 של הוריו. בריו דה ז'ניירו נחקר הזמר על ידי הצבא שביקש ממנו להלחין שיר המחמיא לכביש המהיר טרנס אמזוניקה במהלך בנייתו. ולוזו לא קיבל את "ההצעה", אבל עם חזרתו ללונדון הקליט את ה-LP עם הכותרת 'Transa', שיצא לאור ברזיל בינואר 1972, עם חזרתו הקבועה של הזמר למולדתו.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטנו מכנה את האלבום "אחד התקליטים האהובים עליי", וטוען שהאלבום מגיע לרמה של מוזיקליות שלא הצליח להשיג באלבומים קודמים. האלבום התגלה כפופולרי בקרב הציבור הברזילאי, בין השאר בשל הכללת גרסה חדשה של הסמבה הישנה "Mora na Filosofia", במקור של מונזואטו.

האלבום נמנה עם 10 האלבומים הברזילאים הטובים בהיסטוריה על פי רולינג סטון ברזיל. הצלחתו תגרום לכישלון אלבומו העוקב הלא שגרתי, Araçá Azul. באוגוסט 2016, האתר פיצ'פורק בחר את השיר הפותח את האלבום, "You Don't Know Me", כשיר ה-73 הטוב ביותר משנות השבעים. האלבום משלב בין אנגלית ופורטוגזית.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צד ראשון:

מס' כותרת אורך
1. You Don't Know Me 3:50
2. Nine Out of Ten 4:55
3. Triste Bahia 9:32

צד שני:

מס' כותרת אורך
4. It's a Long Way 6:05
5. Mora na Filosofia 6:16
6. Neolithic Man 4:42
7. Nostalgia (That's What Rock'n Roll Is All About) 1:20

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קווין לוזנו, The 200 Best Songs of the 1970s - Page 7, Pitchfork (באנגלית)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]