ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עקב הרגישות של העמוד הראשי הוא נעול (מוגן) ומורשה לעריכה רק על ידי מפעילי מערכת. אולם, ניתן לערוך מספר חלקים בו באופן נפרד. עם זאת, אנא הקפידו לבדוק את השינויים שאתם עושים מכיוון שברגע שהם יישמרו הם ייראו בעמוד הראשי.

תוכן משתנה[עריכת קוד מקור]

בעמוד הראשי קיימים מספר חלקים בהם התוכן משתנה. חלקם נערכים ידנית וחלקם משתנה באופן אוטומטי. עבור האחרונים קיימים מאגרים מוכנים מראש של תבניות שמתחלפות באופן אוטומטי בחצות לפי שעון ישראל.

לפני שתכתבו או תערכו תכנים אלה, אנא הקפידו לוודא שאתם מכירים את הנהלים ואת הנוהגים הנוגעים להם.

רענון העמוד הראשי
תבנית סוג שינוי קישור לתוכן נוכחי תוכן נוכחי
ערכים מומלצים אוטומטי תבנית:ערך מומלץ 16 במאי 2024

קָמֶרָה אוֹבְּסְקוּרָה (בעברית: לִשְכָּה אֲפֵלָה) היא מכשיר אופטי, שיוצר דמות דו-ממדית מעצם (אובייקט) תלת-ממדי. מבחינה אופטית דומה עקרון פעולתו של המכשיר לעקרון פעולתה של המצלמה.

קמרה אובסקורה שימשה מאז המצאתה ככלי עזר לציירים, כאלמנט בידורי, וכנדבך מרכזי בהתפתחות הצילום. בנוסף, נעשה בה שימוש מדעי לצורך תצפיות על השמש, לצורך מחקרים באופטיקה ולצורך הבנת מנגנון הפעולה של העין. לקמרה אובסקורה נודע גם תפקיד מטאפורי בפילוסופיה, והיא שימשה כמודל לאופן שבו תצפית מובילה למסקנות (היקשים) אמיתיים על העולם.

קָמֶרָה היא מילה לטינית, שמקורה ביוונית: Kamarion – חדר, קמרון עם קירוי קשתי. השורש ק-מ-ר (קמור, קמר, התקמר) הגיע לעברית מאותו מקור יווני.

הידעת? אוטומטי תבנית:הידעת? 16 במאי 2024
מטר מטאורים
מטר מטאורים
המטאורים, אותם "כוכבים נופלים" שנראים בשמי הלילה, מסמנים את מסלול תנועתם של סלעים וגרגירי אבק החודרים לאטמוספירה. מקור האור של אותם גופים, המטאורואידים, בפלזמה שנוצרת סביבם עקב החום הרב שיוצר החיכוך עם האוויר. מדי שנה, נאספים ונחקרים מטאוריטים גדולים בודדים, שלא הספיקו להתאדות באטמוספירה והגיעו לקרקע. זאת בעוד רוב החומר אשר מגיע מהחלל לפני כדור הארץ, כ-20,000 טון בשנה, מקורו דווקא במטאוריטים הזעירים, שקוטרם אינו עולה על מאית המילימטר. אלו, כמעט שלא מתחממים בגלל שטח הפנים הקטן שלהם.
היום בהיסטוריה אוטומטי תבנית:היום בהיסטוריה 16 במאי
חלוקת המזרח התיכון לאזורים בריטיים וצרפתיים על-פי הסכמי סייקס-פיקו
חלוקת המזרח התיכון לאזורים בריטיים וצרפתיים על-פי הסכמי סייקס-פיקו
אירועים בלוח העברי אוטומטי תבנית:ח' באייר
מוטה גור
מוטה גור
חדשות ואקטואליה ידני תבנית:חדשות ואקטואליה
רוברט פיצו
רוברט פיצו

נפטרו לאחרונה: אבנר בהט, עמליה רוזן, יונתן אטקס, אליס מונרו, יורי אפרסיאן, אבנר בן גל

תוכן ועיצוב קבועים[עריכת קוד מקור]

התבניות השולטות על התוכן הקבוע ועל עיצוב העמוד הראשי נקבעו לאחר תהליך ארוך של דיונים. תבניות אלה מוגנות ורק בדוקי עריכות אוטומטית יכולים לערוך אותן. בדוקי עריכות אוטומטית אינם רשאים לשנות תבניות אלה על דעת עצמם ללא דיון.

תבנית תוכן התבנית
תבנית:עמוד ראשי/פורטלים

תבנית:פורטלים מתחלפים

פורטל היום

פורטל מדינות העולם הוא שער לכל הנושאים הקשורים למדינות העולם. ניתן למצוא בו קישורים אל ערי בירה, היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה, גאוגרפיה, המנונים לאומיים ועוד.

פורטלים אקראיים
(כל הפורטלים | טוען פורטלים...)
אמנות פיזיקה
גאוגרפיה כימיה
תבנית:עמוד ראשי/מיזמים