Medical College Admission Test

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Medical College Admission Test או מבחן הקבלה של המכללה הרפואית (MCAT) הוא בחינה סטנדרטית מבוססת מחשב עבור סטודנטים פוטנציאליים לרפואה (הן Allopathic M.D. והן Osteopathic D.O.) שמתקיים בארצות הברית, אוסטרליה, קנדה והאיים הקריביים. הוא נועד להעריך יכולות של פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, ניתוח מידע כתוב וידע של מושגים ועקרונות מדעיים. לפני 2007, הבחינה הייתה מבחן נייר ועיפרון; מאז 2007, כל התנהלות הבחינה מבוססות על מחשב.

הגרסה העדכנית ביותר של הבחינה הוצגה באפריל 2015 ולוקח שבע וחצי שעות להשלמתה. המבחן מקבל ציון בטווח שבין 472 ל-528. ה-MCAT מנוהל על ידי איגוד מכללות הרפואה האמריקאיות (AAMC).

בשנות ה-20 של המאה ה-20, שיעורי הנשירה בבתי הספר לרפואה בארצות הברית זינקו מ-5% ל-50%, והובילו לפיתוח מבחן שימדד את המוכנות ללימודי רפואה. הרופא F.A. Mos ועמיתיו פיתחו את "מבחן הכושר האקדמי לסטודנטים לרפואה" המורכב משאלות אמת-שקר ושאלות ברירות רבות המחולקות לשישה עד שמונה מבחני משנה. הנושאים שנבדקו כללו זיכרון חזותי, זיכרון לתוכן, אוצר מילים מדעי, הגדרות מדעיות, הבנה של חומר כתוב, מידע פרה-רפואי והיגיון לוגי. מאז המבחן עבר שינויים רבים עד שהגיע לצורתו הנוכחית.

ה-MCAT מורכב מארבעה קטעים נפרדים שמקבלים ניקוד בנפרד. לכל חלק מוקצים 90 או 95 דקות ומבחנים בעלי 50 ל-60 שאלות. הבחינה המלאה נמשכת כ-7.5 שעות כולל הפסקות. המידע עבור כל אחד מהמדורים המדעיים מאורגן ב-10 מושגי יסוד וארבע כישורי חקירה ונימוק מדעיים. קטעי המדע מונחים על ידי מיומנויות חשיבה מדעית ומיומנויות חקירה שזוהו על ידי ה-MR5 להצלחת בית הספר לרפואה. החלק של ניתוח קריטי וכישורי חשיבה מתמקד בשלוש מיומנויות, שכן חלק זה אינו דורש ידע חיצוני כדי לענות על שאלות.

ארבעת תחומי הבחינה הם:

  • יסודות כימיים ופיזיקליים של מערכות ביולוגיות, 59 שאלות, 95 דקות
  • ניתוח ביקורתי וכישורי חשיבה, 53 שאלות, 90 דקות
  • יסודות ביולוגיים וביוכימיים של מערכות חיים, 59 שאלות, 95 דקות
  • יסודות פסיכולוגיים, חברתיים וביולוגיים של התנהגות, 59 שאלות, 95 דקות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]