Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition
כללי
תאריך הוצאה 11 בנובמבר 2021 (לקונסולות ולמחשב)
14 בדצמבר 2023 (לטלפונים ניידים)
סוגה אקשן-הרפתקה
מספר שחקנים 1–1
פיתוח Grove Street Games
הוצאה לאור Rockstar Games
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
סדרה Grand Theft Auto
גילאים 18+
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 4
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 5
נינטנדו סוויץ'
Xbox One
Xbox Series X/S
אנדרואיד
iOS
מדיה דיסקים
הפצה דיגיטלית
אתר רשמי

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Editionתרגום חופשי לעברית: גניבת כלי רכב: הטרילוגיה - הגרסה האולטימטיבית) הוא אוסף משחקי מחשב משנת 2021. אוסף זה כולל בתוכו את שלושת משחקי Grand Theft Auto הקלאסיים; ג'י טי איי 3, ג'י טי איי: וייס סיטי וג'י טי איי: סאן אנדראס. גרסאות אלה הן גרסאות "רימסטר" שפותחו על ידי המפתחת Grove Street Games. חברה זו גם כן פיתחה את הגרסה לטלפון של שלושת המשחקים בשנת 2013. המשחקים סובבים סביב שלושה פרוטגוניסטים שונים בערים שונות; ליברטי סיטי, וייס סיטי ולוס סנטוס.

פיתוח האוסף הזה ארך כשנתיים, כאשר עיקר העבודה הייתה לוודא שהמשחקים ירגישו וייראו בדיוק כמו הגרסאות הקלאסיות. אותו מנוע פיזיקה נלקח מהמשחקים המקוריים בעוד השתמשו בבינה מלאכותית כדי לשפר את הגרפיקה ואת הטקסטורות. בנוסף להוספת אפקטי אור, צבעים ומזג אוויר חדשים, נוספה גם היכולת לשחק עם השליטה של המשחק Grand Theft Auto V. מעט לפני יציאת האוסף הזה, הגרסאות המקוריות של המשחקים הוסרו מחנויות המשחקים, מה שהוביל ללא מעט ביקורות על ידי שחקנים; בתגובה לכך, רוקסטאר החזירה את הגרססאות המקוריות, אך רק לחנות שלהם במחשב.

האוסף יצא לקונסולות הפלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, נינטנדו סוויץ', Xbox One, Xbox Series X/S, אנדרואיד ו-iOS ב-11 בנובמבר 2021. הגרסה לטלפונים שוחררה ב-14 בדצמבר 2023. המשחק קיבל ביקורות שליליות בעיקר; המבקרים בדרך כלל שיבחו את הוויזואליה המשופרת, את שדרוג את התאורה, השליטה המשופרת ומכניקת המשחק החדשות. עם זאת, מתחו ביקורת על הבעיות הטכניות הרבות, הכיוון האמנותי והמודלים של הדמויות. זה היה אחד המשחקים עם הניקוד הנמוך ביותר של 2021, וגרם לדרמה וביקורת גדולה על רוקסטאר, שנאלצה להתנצל על הבעיות הטכניות והודיעה על כוונותיה לשפר את המשחק באמצעות עדכונים.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition כולל בתוכו את המשחקים ג'י טי איי 3, ג'י טי איי: וייס סיטי וג'י טי איי: סאן אנדראס. אלה הם משחקי אשקן-הרפתקה תלת־ממדיים שבהם השחקנים משלימים משימות כדי להתקדם בעלילה. מחוץ למשימות, לשחקנים יש את החופש להסתובב בעולם הפתוח וגם להשלים משימות צדדיות. ככל שהשחקן מתקדם בסיפור, מקומות חדשים שהשחקן לא יכל להגיע אליהם בהתחלה נפתחים.

Grand Theft Auto III מתרחש בעיר ליברטי סיטי, אשר מבוססת על העיר ניו יורק; המשחק סובב סביב פרוטגוניסט אילם בשם קלוד שנבגד על ידי בת זוגו במהלך שוד ויוצא למסע נקמה נגדה.

Grand Theft Auto: Vice City מתרחש בשנת 1986 בעיר וייס סיטי אשר מבוססת על מיאמי וסובב סביב מאפיונר בשם טומי ורסטי שלאחר ששוחרר מהכלא ונקלע לעסקת סמים שהשתבשה, לאט לאט מתחיל לבנות אימפריה ולהשתלט על עולם הסמים של וייס סיטי.

Grand Theft Auto: San Andreas מתרחש בשנת 1992 במדינת סאן אנדראס, אשר מחולקת לשלוש ערים מרכזיות: לוס סנטוס המבוססת על לוס אנג'לס, סן פיירו המבוססת על סן פרנסיסקו והאחרונה היא לס ונטורס המבוססת על לאס וגאס; המשחק סובב סביב גאנגסטר בשם קארל "סיג'יי" ג'ונסון שחוזר לעיר הולדתו לוס סנטוס לאחר שאימו נרצחה. מאשמה, קארל עוזר לכנופיה שלו לחזור לגדולתה תוך שנתקל במגוון של רשויות מושחתות ופושעים חזקים.

שלושת הכותרים האלה הם גרסאות מחודשות הכוללים גרפיקה משופרת, מודלים משודרגים לדמויות ומכוניות, עיצוב HUD חדש, צלליות משודרגות ועוד. השליטה במשחק נלקחה מ-Grand Theft Auto V, ומערכת Checkpoint נוספה. בגרסת הנינטנדו סוויץ', המשחקים כוללים תמיכה במסך נגיעה. כמה פסקולים וצ'יטים מהגרסאות המקוריות של המשחקים הוסרו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]