שיחת פורטל:אמנות/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דיון לגבי פורטל מומלץ[עריכת קוד מקור]

אנו רוצים לפתוח דיון לגבי הפיכת פורטל:אמנות למומלץ. המטרה היא שהפורטלים המומלצים הראשונים יהוו דוגמה לצורה הרצויה והמיטבית גם של פורטלים אחרים - בין אם אלו פורטלים חדשים ובין אם אלו פורטלים ותיקים שנרצה להפוך אותם למומלצים. א&ג מלמד כץשיחה 22:33, 30 באוגוסט 2007 (IDT)

דברים מיוחדים שיש בפורטל שיכולים לשמש כדוגמה[עריכת קוד מקור]

דברים שכדאי לשפר[עריכת קוד מקור]

לאיזו סוג אנימציה אתה מתכוון? תפנטז קצת בבקשה כדי שאוכל להבין...talmoryair 10:05, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
חשבנו על שני כיוונים במקרה של הפורטל הנוכחי. כיוון אחד הוא יצירת אמנות מולטימדית, כמו מיצג וידאו. כיוון אחר יכול להיות אוסף צילומים של יצירות אמנות שמתחלף כל כמה שניות. כרגע זה באמת בגדר פנטזיה וצריך עוד לבדוק אם זה אפשרי, אבל הכיוון שאנו רוצים לדחוף הוא תוספת חזותית/קולית מיוחדת לפורטלים המומלצים. א&ג מלמד כץשיחה 12:03, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
זה אפשרי - ראו את הערך פרח. דניאל צבי 12:09, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
קובץ כזה אני חושב שדי קל לעשות בתוכנת עריכת וידאו. האמת, בתורה מורה לעריכה אני יכול לתת לתלמידים שלי פרוייקט לעשות את זה... 13:41Talmoryair (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) , 31 באוגוסט 2007 (IDT)
זה יכול להוסיף, אבל צריך להיזהר עם אנימציות שיכולות גם לעצבן את העין. לפי דעתי זה לא צריך להיות תנאי לפורטל מובחר אבל אם מסתדר, מה טוב. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 14:12, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
כן, בהחלט צריך להיות זהירים. אם יאיר ימצא משהו מתאים אז זה יהיה מעולה. כך למשל, בהקשר של פורטלים מדעיים נראה לנו חשוב לשים אנימציה כלשהי שמתארת תהליך מדעי (למשל, ראה את האנימציות בכיראליות, קוטב, מסע בזמן). כאן, הכל צריך להיות יותר אמנותי, כמובן. א&ג מלמד כץשיחה 14:51, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
  • בעניין הצעת הדגשה של האמנות העכשוית של מלמד וכץ. לצערי אין בויקיפדיה מה להדגיש. המצב בכי רע, אין ערכים על אמנים חדשים ומה שיש לא מעמיק. אפילו נושאים ותיקים ופופולארים כגון פופ ארט או קוביזם מהווים מינימום הכרחי, אך ודאי לא דבר שאפשר להדגיש או לקדם. אומר רק זאת: "עזרה!, אנשים, עזרה!" talmoryair 18:40, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

דיון[עריכת קוד מקור]

אני בעד! השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 01:05, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

לדעתנו אין צורך לערוך הצבעה אלא דיון שיעזור לנו לגבש בצורה טובה עוד יותר את הפורטל הזה ואת פורטל:אדריכלות בתור דוגמאות לפורטלים מומלצים. כך שזה הזמן להעלות עוד רעיונות ומחשבות איפה ניתן לשפר. א&ג מלמד כץשיחה 12:09, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
תמיד יהיה מה לשפר. גם ערכים מומלצים אפשר עוד לשפר, תמיד. הקריטריונים לערכים מומלצים הלכו והחמירו עם השנים וטוב שכך. מערכים שקיבלו תואר מומלץ לפני שנתיים-שלוש "נשלל" התואר כיום משום שאינם עומדים בקריטריונים החדשים. כך צריך להיות גם עם הפורטלים. אני חושב שהסטנדרט החדש שמציב פורטל כמו זה בהחלט ראוי להיות מוצג בגאווה כ"פורטל מובחר". אם בעוד שנה או שנתיים המצב ישתנה, יהיה צורך בדיון מחודש בנושא ואין עם זה שום בעייה, כך הדברים עובדים פה כידוע. לדעתי אפשר להוסיף את שני הפורטלים לרשימה יחד עם פורטל היישוב - שבלי קשר, צריך לעבור אוטומטיזציה. צריך גם להבדיל בין אמנות ואדריכלות שהם תחומים אנציקלופדיים ראשיים לבין היישוב שהוא פורטל מסוג שמתמקד בנושא מסויים. בפורטל:ערכים מומלצים צריך יהיה ליצור פסקה נפרדת לפורטלים מומלצים/מובחרים. כבר עכשיו, בעזרתו הרבה של DMY, פורטל הפורטלים מציג פורטלים נבחרים בתחלופה יומית בכל יום שאין בו משהו מיוחד ובמאגר הנתון כרגע הצבתי את שלושת פורטלים אלו. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 14:11, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
דבריך הגיוניים ונכונים. בעצם, המטרה שלנו היא לנהל כאן דיון במשך שבוע שבמהלכו יועלו רעיונות והצעות (וגם שבחים) לגבי הפורטל הנוכחי ולגבי פורטלים בכלל. אנחנו מקווים לסגור בעוד שבוע את הדיון הנוכחי ואז לעבור לדיון לגבי פורטל:אדריכלות. בכל אופן, לא כדאי לקיים הצבעה אלא דיון שיש לו סיכוי גבוה להיות פורה. הרעיונות שיועלו לא צריכים להשפיע על ההמלצה עצמה משום ששני הפורטלים בהחלט עומדים בקריטריונים. כרגע היינו רוצים לשמוע רעיונות שלך של יאיר ושל ויקיפדים נוספים לגבי שיפורים עתידיים אפשריים בפורטל הזה, כך שנצא עם רשימת משימות עתידיות. לגבי פורטל:ערכים מומלצים אנו נפתח בו פינה מיוחדת לפורטלים מומלצים בעוד שבועיים-שלושה. א&ג מלמד כץשיחה 14:47, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
היו כמה וכמה דיונים בחודש האחרון שסוכמו בתמציתיות בדף המיזום לקידום הפורטלים אשר בו גם כמה רעיונות לשיפורים עתידיים בפורטלים בכלל וסטדנרטים חדשים לפורטלים מובחרים בפרט. אולי כדאי להמשיך את הדיון הכללי שם. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 15:01, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
הדף שהזכרת חשוב מאוד ואולי ניתן יהיה אפילו להוסיף לשם רעיונות כלליים שיעלו בדיון הספציפי שמתנהל כאן. הדיון כאן צריך להיות ספציפי ולהתרכז ברעיונות והצעות עתידיות הקשורים לפורטל אמנות. א&ג מלמד כץשיחה 15:22, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
האמת, ושכחנו מזה לגמרי, אבל פורטל:תרבות שנשכח לו מאחור בלתי גמור עלול לשנות כאן את התמונה. היתה מחשבה להפוך אותו לפורטל ראשי ולמקד את פורטל האמנות באמנות-אמנות. אולי אפילו לאחדם ל"פורטל אמנות ותרבות", (מה אולי יוביל גם לפורטל הראשי ה'מתחרה' "מדע וטבע". יאיר, מה דעתך? השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 15:33, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
לאחד יעשה לפורטלים רק רע- תרבות זה גם רטוריקה, ספורט, שפה ובקיצור כמעט כל מה שנוצר על ידי בני האדם. פורטל התרבות נראה לי בעייתי מן ההתחלה מכיוון שרוב הערכים בויקיפדיה מתאימים לו. צ'כלברה, שובה אלינו! 15:38, 31 באוגוסט 2007 (IDT)
יש בזה משהו. לא לאחד אבל יש מקום לפורטל תרבות שידבר על מושג וחקר התרבות ויהווה פורטל אב לאפילו 20 פורטלים נוספים. השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 15:50, 31 באוגוסט 2007 (IDT)

סיכום[עריכת קוד מקור]

פורטל זה יכול להוות דוגמה לפורטלים קיימים ועתידיים ועל כן כולנו מסכימים שניתן להכתיר אותו בתואר פורטל מומלץ. אנו מציעים לסכם כאן את הרעיונות שעלו בדיון ויכולים לשפר את הפורטל עוד יותר בעתיד. א&ג מלמד כץשיחה 12:22, 4 בספטמבר 2007 (IDT)