פורטל:להט"ב/תרבות/טלוויזיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"אלוהים אדירים! אלוהים אדירים! אלוהים אדירים! אלוהים אדירים! רקדתי עם הומו! מארג', ליסה, תבטיחו לי שלא תספרו לאף אחד. תבטיחו לי!"

הומר, לאחר שגילה את
נטייתו המינית של ג'ון

הפוביה של הומראנגלית: Homer's Phobiaלשון נופל על לשון עם המונח הומופוביה) הוא הפרק ה-15 בעונה השמינית של סדרת הטלוויזיה "משפחת סימפסון", ששודר ברשת פוקס בארצות הברית ב-16 בפברואר 1997. בפרק מגלה הומר שג'ון, ידיד המשפחה החדש הוא הומו, ובתגובה מתרחק ממנו ונהיה עוין כלפיו. הומר מפחד שלג'ון תהיה השפעה על נטייתו המינית של בנו בארט, וכדי להבטיח את ההטרוסקסואליות והגבריות שלו הוא לוקח אותו לציד.

זהו הפרק הראשון שנכתב על ידי רון הוג' ובוים על ידי מייק בי אנדרסון. הוא התפתח משילוב של שני רעיונות נפרדים: האחד לכתיבת פרק בנושא "בארט ההומו", והשני לכתיבת פרק שיעסוק ב"ליסה וקאמפ". מחלקת הצנזורה של רשת פוקס קבעה בתחילה שהפרק אינו מתאים לשידור בגלל נושאו, אך החלטה זו בוטלה לאחר שסגל הרשת התחלף. את דיבוב דמותו של ג'ון מבצע במאי הקולנוע הקאמפי ג'ון ווטרס.

"הפוביה של הומר" הוא הפרק הראשון בסדרה שבו התמה עוסקת לחלוטין בהומוסקסואליות, והוא קיבל ביקורות טובות הן על ההומור שבו והן על המסרים האנטי-הומופוביים והביקורת החברתית שהוא מציג. הפרק זכה בארבעה פרסים, בהם פרס אמי לפרקי סדרות מצוירות ופרס הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה לפרק הטלוויזיה הטוב ביותר לשנת 1997.