טיוטה:המרכז הממשלתי לטיפול מיידי באירועי סייבר (צרפת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


המרכז הממשלתי לטיפול מיידי באירועי סייבר ( CERT-FR ) הוא ארגון ממשלתי בצרפת שהוא זרוע של הרשות הלאומית של ANSSI להגנה על מערכות מידע.

כ- CERT לאומי,

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוך המרכז התפעולי לאבטחת מערכות מידע (COSSI) של הסוכנות הלאומית לאבטחת מערכות מידע (ANSSI), CERT-FR מספקת תמיכה בניהול אירועי סייבר למעלים חיוניים, למשרדים, מוסדות, מערכת המשפט , רשויות עצמאיות ורשויות מקומיות. היא אחראית לסייע לגופי המינהל להציב את אמצעי ההגנה הדרושים ולהגיב לאירועים או התקפות מחשב שהם קורבנות מהם. הוא מבטיח קביעות של פעילותו 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הפעילויות של טיפול באירועים, ביקורת, מעקב והתראה 24 שעות ביממה, זיהוי וביצוע פעולות בקנה מידה גדול של COSSI מקובצות יחד בתוך CERT-FR.

מבחינת מניעה ומידע, CERT-FR מפיצה באתר שלה התראות המתריעות מפני סיכונים מיידיים, הודעות המציגות נקודות תורפה והאמצעים להתגונן מפניהן, עלונים המספקים המחשה של אמצעים פרגמטיים שיש ליישם והערות מידע לדיווח כללי תופעות.

CERT-FR חבר בפורום צוותי תגובה ואבטחה לאירועים (FIRST) משתתף בפעילות TF-CSIRT (Computer Security Incident Response Team) שהוא התיאום של CERTs אירופיים (Trusted Introducer Level 2 או רמת Accredited מאז25 mars 200225 במרץ, 2002 ).

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים קשורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]