ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:בראשית 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:בראשית 2

  • תאריך תחילת ההצבעה: 10:51, 5 במאי 2019 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 10:50, 12 במאי 2019 (IDT)

זוהי הצבעת מחלוקת על הערך בראשית 2, היות שבשלב זה כל הערך מבוסס על אמירה של מוריס קהאן ומספר דיווחים קטנים נוספים. השאלה השנויה במחלוקת היא האם להותיר את הערך כערך עצמאי; או האם לאחדו עם הערך בראשית (גשושית) (כאשר בעתיד ניתן יהיה לפצלו כמובן) ; או לאחדו עם הערך SpaceIL; או להעבירו לטיוטה ולהמשיך לעדכנו שם.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

שיחה:בראשית 2

דיון נוכחי[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - השארת הערך כערך עצמאי[עריכת קוד מקור]

לתשומת החברים. מוריס קאהן בטקס הדלקת המשואות הצהיר והתחייב בפני כל עם ישראל שתהיה בראשית 2, לא מדובר בהצהרה עלומה שנאמרה מספר דקות אחרי הכישלון ב"עידנא דריתחא" אלא בהחלטה מחושבת ושקולה. ממליץ למשתמשים לקחת זאת בחשבון. פעיל למען זכויות אדם - שיחה 23:21, 9 במאי 2019 (IDT)
כמו כן, ראוי לקחת בחשבון שישנו ערך על בראשית 2, בויקי אנגלית וגם בגרמנית, בברכה בן-ימין - שיחה 01:52, 12 במאי 2019 (IDT)

עמדת צד ב' - איחוד עם הערך בראשית (גשושית)[עריכת קוד מקור]

  • בשלב זה הערך כולו מבוסס על הצהרות - שנאמרו גם מתוך אינטרס עסקי/לאומי לשמירה על מוראל, ולניסיון לגייס משקיעים. בשלב זה לא ברור האם המיזם אכן ייצא לפועל, אם ייצא לפועל מה יהיה שמו או אופיו וכדומה. יש לקוות שהמיזם אכן ייצא לפועל בהמשך ויקבל ערך משלו, אך שלב זה מוקדם מדי לערך עצמאי. העדפת תומכי הצד הראשון היא לא לקחת את הערך להצבעת מחיקה, אלא להעדיף איחוד, משתי סיבות עיקריות: האחת, אם וכאשר ייצא המיזם לפועל, יהיה קל יותר, פרוצדורלית, לפצל לערך עצמאי. שנית - ניתן יהיה לעדכן את התפתחות מיזם "בראשית 2" בפרק המתאים לכך בערך הראשי של בראשית (גשושית). Theshumai (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עמדת צד ג' - איחוד עם הערך SpaceIL[עריכת קוד מקור]

  • המידע על בראשית 2 לא רלוונטי לערך על בראשית הראשונה. לעומת זאת, בערך SpaceIL קיים פרק על בראשית הראשונה, וניתן בהתאם לפתוח פרק על בראשית 2 ושם לעדכן. Amiroשיחה 13:32, 29 באפריל 2019 (IDT)


עמדת צד ד' - העברה לטיוטה בלבד
* לחלופין, כרגע מדובר בערך שמעבר להצהרה כללית אין בו שום תוכן לערך עצמאי במרחב הערכים, וגם לא לערכים המשיקים אלו כגון בראשית הראשונה. לכן יש לעדכן את המידע בטיוטה וכשיתגבש בה מספיק תוכן - להעבירה בצורה מסודרת למרחב הערכים. יודגש כי כוונת עמדה זו היא העברה לטיוטה בלבד ומחיקת הערך הקיים ממרחב הערכים ולא לעדכן את המידע בשום מקום אחר במרחב הערכים. Amiroשיחה 10:51, 2 במאי 2019 (IDT)}}

  • הצעה זו אינה חלופה חוקית להצבעת מחלוקת. כל אחד רשאי ליצור ולערוך טיוטות של ערכים מחוקים שאולי ישמשו בעתיד, אולם למחיקת ערך (והבהרת שהחלופה שוללת איחוד של כל חלק ממנו) נדרש דיון חשיבות, הצבעת מחיקה ורוב של 55%. בברכה, גנדלף - 00:52, 03/05/19
    רק מציין שדיון חשיבות הערך כבר עבר. איש השום (Theshumai) - שיחה 09:24, 3 במאי 2019 (IDT)
    Lostam, נודה לחוות דעתך בדבר היתכנות חלופה ד'. Amiroשיחה 15:55, 6 במאי 2019 (IDT)
    אולי אם יהיה לה רוב מיוחס של 55% יהיה ניתן להכשיר אותה איכשהו כהצבעת מחלוקת ומחיקה משולבת... אבל מנגנונים כאלו ראוי להגדיר מראש, ובעבר הם הובילו לויכוחים. בברכה, גנדלף - 16:09, 06/05/19
    אני מסכים שזה בעייתי. ערך מוחקים בדיון חשיבות או בהצבעת מחיקה, וזה בעייתי לעקוף את המנגנון הזה באמצעות הצבעת מחלוקת, מה גם שכבר היה דיון חשיבות והייתה תמיכה בהשארה כערך עצמאי. Lostam - שיחה 13:39, 7 במאי 2019 (IDT)
    אוקי, לפיכך הסרתי את עמדת ד', שאני זה שהצעתי אותה. Amiroשיחה 14:07, 7 במאי 2019 (IDT)

דיון[עריכת קוד מקור]

אני תומך בעמדה ג', אמיר נימק יפה. עם זאת, לדעתי רוב התומכים בשאר העמדות לא יתנגדו להעברה לטיוטה, זה לכאורה לא מזיק. נרו יאירשיחה • כ"ו בניסן ה'תשע"ט • 15:42, 1 במאי 2019 (IDT)

נרו יאיר, החשש לערך בטיוטה הוא שיהיה פחות נגיש לעדכונים. Amiroשיחה 10:40, 2 במאי 2019 (IDT)
מבין, אבל העמדה הזאת לא סותרת את שלוש הקודמות. לכאורה צריך לנסח את העמדה הרביעית כך שיסתפקו בהעברה לטיוטה בלבד. אגב, בקצב הזה ייתכן שעד שנגמור להצביע, או מעט אחר כך, כבר יתפרסם מספיק מידע מוצק שיצדיק ערך עצמאי. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ט • 10:48, 2 במאי 2019 (IDT)
חידדתי. Amiroשיחה 10:51, 2 במאי 2019 (IDT)
במחשבה שנייה, מאחר שאתה התומך גם בג' וגם בד', נראה לי שאף אחד (כמעט?) לא יתנגד לכך שיוזכר לכל הפחות בערך של spaceil וכן להעברה לטיוטה ולכן אפשרות ד' מיותרת. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ט • 11:03, 2 במאי 2019 (IDT)
שר המדע הודיע בישיבת ממשלה היום, (5.5.19) שסוכנות החלל הישראלית תתמוך ב-20 מליון ש"ח בבראשית 2. עם זאת, כל עוד אין ממשלה ותקציב סגור הרי שזה עוד לא "גמור". לדעתי האישית ההצבעה מוקדמת מידי, וצריך איחוד לSpaceIL והמתנה של חודש חודשיים לראות אם הפרוייקט מותנע רשמית. אמא של גולן - שיחה 14:03, 5 במאי 2019 (IDT)
איחוד, עד שיהיה משהו מוצק יותר מכוונות. נרו יאירשיחה • א' באייר ה'תשע"ט • 17:40, 6 במאי 2019 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' - השארת הערך כערך עצמאי
  • אפשרות ב' - איחוד עם הערך בראשית (גשושית)
  • אפשרות ג' - איחוד עם הערך SpaceIL
  • אפשרות ד' - העברה לטיוטה

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

דעתם של משתמשים ללא זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

אפשרות ב' ניצחה כל אפשרות אחרת (ב' מול א': 18 מול 14, ב' מול ג': 15 מול 9, ב' מול ד': 27 מול 4), ועל כן הוחלט על איחוד עם הערך בראשית (גשושית).
אשמח שאחרים יבדקו אותי למקרה שפיספסתי בספירה. Dovno - שיחה 12:08, 12 במאי 2019 (IDT)