ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ערכים יתומים/רשימת אימוץ/מיזם ערכים יתומים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיזם הערכים היתומים[עריכת קוד מקור]

מיזם הערכים היתומים נועד לטפל בערכי ויקיפדיה שאינם מקושרים משום ערך אחר. ערכים אלו מנותקים במידת מה מהמארג של ויקיפדיה ועלולים להיות בעייתיים או לעסוק בתחום ידע שאינו מכוסה בצורה רחבה בוויקיפדיה העברית. ברוב הערכים אין זה המצב וניתן לקשרם לערכים אחרים בוויקיפדיה. הטיפול כולל תחזוקה של רשימות הערכים, בדיקת יתמותם של הערכים הנוספים לוויקיפדיה מידי יום, ונִיסיון לאימוץ ערכים "יתומים" - מציאת "ערך מאמץ" שיקשר אליהם.

אמנם לא ניתן לומר שערכים יתומים הם פחות חשובים מערכים מקושרים אך הכיוון ההפוך די נכון: ערכים שאינם חשובים כלל יהיו יתומים. לכן, ערכים יתומים לעתים נחשדים כחסרי חשיבות או בעלי חשיבות מועטת.

כיום בלמעלה מ-3,700 ערכים מוצבת תבנית "ערך יתום" (כ-2% מכלל הערכים). ערכים אלו אינם מקושרים משום ערך בוויקיפדיה. ערכים אלו מרוכזים ברשימת האימוץ ורשימות המשנה שלה לפי תחומים.

כיצד יודעים אם הערך יתום?[עריכת קוד מקור]

כיצד יודעים האם הערך יתום? פשוט מאוד: בתיבת הכלים מצד ימין לוחצים על "דפים המקושרים לכאן". יפתח לכם דף שיציג לכם את רשימת הדפים שמקשרים אל הערך. ערכים של רשימות (כמו תאריכים), דפי פירושונים או דפים שאינם ממרחב הערכים (למשל דפי משתמש או דפי שיחה), אינם נחשבים כערכים מאמצים תקינים.

אם בתחתית הערך מוצבת תבנית {{ערך יתום}}, אז באפשרותכם להגיע לדף הנ"ל גם באמצעות לחיצה על הקישור "שמקשרים אליו", בגוף התבנית.

קבוצת ערכים מנותקת[עריכת קוד מקור]

קבוצות ערכים מנותקת היא קבוצה של ערכים המקושרים ביניהם, אך אין קישור מערך שמחוץ לקבוצה אל ערך מערכי הקבוצה. בדומה לערך יתום, קבוצה זו בשלמותה מנותקת מיתר ערכי ויקיפדיה. דוגמה: שני ערכים העוסקים בשני בני זוג - בכל אחד משני הערכים יש קישור לערך העוסק בבן הזוג, ואלה הם הקישורים היחידים לערכים אלה. לא קיים כלי לאיתור קבוצת ערכים מנותקת, אך כאשר מתגלית כזו ראוי לטפל גם בה.