ויקיפדיה:ביכורים/Gilgamesh3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים

אני כותב בוויקיפדיה כ-11 שנים במהלך הזמן הארוך הזה פגשתי עורכים רבים שכתבו בתחום שמעסיק אותי יותר מכל תחום אחר והוא העולם הקלאסי. אחד מהם בולט מעל כל השאר - משתמש:בראנד. בראנד הגיע אלינו לפני שנה וחצי והספיק לכתוב מאות ערכים על העולם הקלאסי. חלקם קצרים, חלק בינוניים באורכם וחלקם מומלצים. תרומתו בתחום זה השפיעה בצורה חסרת תקדים על כיסוי התחום בוויקיפדיה העברית. לא עוד איים מבודדים של ערכים גדולים ששוחים להם בים הקישורים האדומים. הכתיבה של בראנד תרמה באופן מהותי לתיאור מהימן ומקיף יותר של העולם הקלאסי. כיום הוויקיפדיה העברית היא בין הוויקיפדיות בעלות הכיסוי הטוב ביותר של העולם הקלאסי וחלק הארי של הכיסוי הזה הוא בזכותו.

הקשר שלי עם בראנד נוצר על בסיס כתיבתו בתחום זה. עלי לציין לטובה את קבלת הביקורת ברוח טובה, ניסיון לחתור להסכמה, שאיפה אמיתית להנפיק ערכים איכותיים. אף פעם לא התעקש על עמדתו כשראה שיש ביקורת הוגנת על התוכן ותמיד שם את הערך ואת טובת הקורא לפני האגו האישי. אני חושב שזאת תכונה מצוינת ויקרה של בראנד. עלי לציין את השימוש במקורות של בראנד. אני רואה את ההקפדה על איכות מקורות כשיא הכתיבה הוויקיפדית. בכתיבתו של בראנד ניכרת השאיפה למצות את חקר הנושא ובדיקתו על ידי שימוש במקורות רבים. כך נוצרים ערכים טובים שמשקפים את מגוון הדעות במחקר ולא נסמכים על דעת יחיד של חוקר מסוים.

עוד אציין לטובה את התרחקותו של בראנד מעניינים פוליטיים, אף פעם לא חשף בכתיבתו את עמדותיו האישיות ואני רואה בכך מעלה טובה נוספת של בראנד. ההקפדה על נייטרלית היא נשמת אפה של ויקיפדיה וחשוב מאוד להקפיד על כך. התרחקותו של בראנד מהכתיבה המוטה היא חשובה והיא משמשת דוגמה לכותבים רבים אחרים.