לדלג לתוכן

ויליאם סטרוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם סטרוט
William Strutt
לידה 3 ביולי 1825
טיינמות', הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 3 בינואר 1915 (בגיל 89)
מזרח סאסקס, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם סטרוטאנגלית: William Strutt;‏ 3 ביולי 18253 בינואר 1915) היה אמן אנגלי.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרוט נולד בטייגנמות', דבון, אנגליה, והגיע ממשפחת אמנים, סבו, ג'וזף סטרוט, היה סופר ואמן ידוע, אביו, ויליאם תומאס סטרוט, היה צייר מיניאטורות. ויליאם סטרוט נהנה מחיי סטודנטים בפריז, צרפת ואנגליה, ולמד ציור פיגורטיבי והיסטורי. בתגובה לבעיות בעיניו, החליט סטרוט לבקר באוסטרליה, והגיע ב -5 ביולי 1850 לקולודן, שם גם התחתן.[2]

במלבורן מצא סטרוט תעסוקה כמאייר במגזין אוסטרלי שפורסם על ידי תומאס האם, מכיוון שלא היה ביקוש לציורים הפיגורטיבים וההיסטוריים שבהם הוכשר. עם זאת, חלק מעיצוביו הובילו לעבודות, כולל עיצוב חותמת דואר חדשה.

למרות חוסר העניין בציורי ההיסטוריה הגדולים במלבורן, המשיך סטרוט לשרטט נושאים מתאימים, כולל ציור השריפות 'יום חמישי השחור', שפרצו במושבה ב -6 בפברואר 1851. משרטוטים אלה חיבר סטרוט את אחד מהציורים הבולטים שלו "יום חמישי השחור, 6 בפברואר". 1851 שתיאר בעלי חיים ואנשים בורחים מהאש.

בפברואר 1852 הצטרף סטרוט לזרם הגובר של גברים שנסעו לחפש זהב מסביב לבלאראט, ויקטוריה. אף שעבד בשדות הזהב במשך שמונה עשרה חודשים הוא לא מצא כלום. הוא חזר למלבורן באמצע 1853 והיה מעורב באופן פעיל בזירת התרבות בעיר, ביצע מספר עבודות פורטרטים והצטרף למייסדי האגודה הוויקטוריאנית לאמנויות יפות - שהפכה בשנת 1856 לחברת האמנים הוויקטוריאנית.

התעניינותו של סטרוט בתיאור האירועים הבולטים של המושבה התעוררה על ידי האירועים סביב משלחת החקר הוויקטוריאנית שהובילו רוברט בורק וויליאם וילס בשנים 18601861. הוא ערך כמה רישומים על ההכנות שלהם ברויאל פארק, מלבורן, ועקב אחר המסע במחנה הראשון באסנדון, ויקטוריה. שטרוט אסף גם רישומים ממקור ראשון ממשלחת ההצלה ומהשורד היחידי מהמשלחת מג'ון קינג עם שובו.

סטרוט עזב את ויקטוריה בשנת 1862.

הוא היה אדם דתי מאוד, וחשש לגדל את ילדיו במה שהוא ראה כחברה חסרת אמונה. הוא חזר לאנגליה שם השלים שתי עבודות עיקריות המבוססות על רישומים אוסטרליים. הוא המשיך לצייר את הציורים האוסטרלים שלו כדי לייצר ציורי שמן גדולים, כולל קבורת בורק.

בשנת 1861 הוא צייר סצינות מדומיינות ממלחמת טרנאנקי הראשונה על פי סקיצות שצייר בתקופתו בניו זילנד בשנים 1855–1856.[3]

ויליאם סטרוט נפטר בוואדהרסט, סאסקס, אנגליה ב־3 בינואר 1915.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם סטרוט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Henry Robert Addison, Charles Henry Oakes, William John Lawson, Douglas Brooke Wheelton Sladen, Who's who: An Annual Biographical Dictionary, A. & C. Black, 1905. (באנגלית)
  2. ^ Dictionary of Australian Biography St-Sy, gutenberg.net.au
  3. ^ Te Papa buys $1.5 million William Strutt colonial painting, Stuff, ‏2015-10-26 (באנגלית)