וואן פיס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ שוחזר מעריכות של 5.28.154.190 (שיחה) לעריכה האחרונה של Guycn2
שורה 5: שורה 5:
| שם יפני = ワンピース
| שם יפני = ワンピース
| תרגום השם היפני = וואן פיס, One Piece, חתיכה אחת
| תרגום השם היפני = וואן פיס, One Piece, חתיכה אחת
| סוגה = [[סרט הרפתקאות|הרפתקאות]], [[סרט פעולה|פעולה]], [[קומדיה]], [[דרמה]], [[שונן]], [[הנטאי]]
| סוגה = [[סרט הרפתקאות|הרפתקאות]], [[סרט פעולה|פעולה]], [[קומדיה]], [[דרמה]], [[שונן]]
| מדיה1 = {{אנימהמאנגה/מאנגה
| מדיה1 = {{אנימהמאנגה/מאנגה
|יוצר=[[אייצ'ירו אודה]]
|יוצר=[[אייצ'ירו אודה]]
שורה 33: שורה 33:


במהלך 2009 הפכה וואן פיס לסדרת ה[[מאנגה]] הנמכרת ביותר בכל זמנים ולאחת מסדרות המאנגה הפופולריות ביותר בעולם, כאשר נכון ל-2016 מכרה מעל ל-350 מיליון כרכים.
במהלך 2009 הפכה וואן פיס לסדרת ה[[מאנגה]] הנמכרת ביותר בכל זמנים ולאחת מסדרות המאנגה הפופולריות ביותר בעולם, כאשר נכון ל-2016 מכרה מעל ל-350 מיליון כרכים.

= <big>רוני רון המגניב</big> =


== סקירה כללית ==
== סקירה כללית ==

גרסה מ־22:51, 15 במרץ 2018


שגיאות פרמטריות בתבנית:אנימהמאנגה

פרמטרים [ שם יפני ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

וואן פיס
ONE PIECE, One Piece, One Piece
וואן פיס, One Piece, חתיכה אחת
סוגה הרפתקאות, פעולה, קומדיה, דרמה, שונן
מאנגה
יוצר אייצ'ירו אודה
מאייר אייצ'ירו אודה
הוצאה Shueisha (יפן)
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shonen Jump
תקופת הפרסום המקורית 1997 – עד היום
מספר הכרכים שהתפרסמו 18 כרכים ו-828פרקים (נכון ל-22 בדצמבר 2017)
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי אייצירו אודה
אולפני אנימציה Toei Animation
רשת שידור Fuji Television (יפן)
מדבבים בשפה העברית ראו new word onesub
תקופת שידור מקורית 20 באוקטובר 1999 – עדיין רץ
מספר העונות 20
מספר הפרקים 828ועדיין מתמשך (נכון ל-


וואן פיס (יפנית: ワンピース, אנגלית: One Piece) היא סדרת מאנגה ואנימה שנוצרה על ידי אמן המאנגה היפני אייצ'ירו אודה ופורסמה לראשונה ביפן ביולי 1997.ונחשבת לאחת הסדרות הארוכות בעולם. עלילת הסדרה אשר מתרחשת בעולם בדיוני מתמקדת בצוות פיראטים בפיקודו של קפטן מונקי די. לופי, השואף למצוא את האוצר "וואן פיס" ובכך להפוך למלך הפיראטים.

סדרת המאנגה של וואן פיס יצאה לראשונה לשווקים ביפן בשנת 1997 על ידי המוציא לאור היפני Shueisha במגזין היפני "Weekly Shōnen Jump". כיום סדרת המאנגה עדיין מופקת כאשר 82 כרכים פורסמו עד היום (נכון ל-12 באוקטובר 2017). בהמשך, בעקבות הצלחת סדרת המאנגה בהמשך הפיקו אולפני האנימציה טואי אנימציה סדרת אנימה אשר מבוססות על עלילת סדרת המאנגה. סדרת האנימה שודרה לראשונה ביפן ברשת Fuji Television ב-20 באוקטובר 1999. כיום סדרת האנימה עדיין מופקת כאשר 822 פרקים הוקרנו עד היום (נכון ל-24 בינואר 2018) יוצר הסדרה אמר שהם סיימו רק 70 אחוז מהסדרה, ובקצב שהוא מוציא כרכים (כ-40 בשנה, שזה קצב מהיר) הסדרה עשויה להסתיים בעוד כ-10 שנים. כמו כן, לאורך השנים הופקו 13 סרטי קולנוע באורך מלא בסדרה, שלושה סרטי OVA, קלפי משחק, ומספר רב של משחקי וידאו אשר מבוססים על עלילת סדרת המאנגה.

במהלך 2009 הפכה וואן פיס לסדרת המאנגה הנמכרת ביותר בכל זמנים ולאחת מסדרות המאנגה הפופולריות ביותר בעולם, כאשר נכון ל-2016 מכרה מעל ל-350 מיליון כרכים.

סקירה כללית

תקציר העלילה

22 שנים לפני המועד שבו מתרחשת עלילת הסדרה, הוצא להורג הפיראט האגדי גול די. רוג'ר, אשר נחשב לפיראט הגדול ביותר בכל הזמנים ואשר זכה לתואר "מלך הפיראטים". רוג'ר ציין לפני הוצאתו להורג כי הוא הותיר את האוצרות שצבר במהלך כל חייו במקום סודי. בעקבות כך, מתחיל עידן שודדי הים הגדול אשר במסגרתו אלפי פיראטים שונים, המחולקים למאות צוותים, יוצאים אל הימים בחיפוש אחר אוצר זה המכונה 'וואן פיס'.

עלילת הסדרה מתרחשת 22 שנים לאחר הוצאתו להורג של רוג'ר, כאשר גיבור הסדרה, נער צעיר בשם מונקי די. לופי, עוזב את הכפר בו גדל במטרה למצוא את האוצר ולהפוך למלך הפיראטים. אל לופי מצטרפים במהלך מסעותיו בעלי חלומות אחרים, אשר מקימים בהמשך את צוות 'כובעי הקש', על שם כובע הקש של לופי. בניגוד ליתר צוותי שודדי הים בסדרה, צוות 'כובעי הקש' הם אנשים מוסריים הנמנעים מהרג וביזה ומסייעים לאנשים בצרה. עם זאת, הם עדיין שודדי ים, ולכן רודפים אחריהם חיילי הצי הימי ואנשי הממשלה העולמית.

העולם של וואן פיס

מפת העולם של וואן פיס

העולם של וואן פיס הוא עולם בדיוני אשר מכוסה בעיקר בים. עולם זה מחולק לחמישה אוקיינוסים: איסט בלו (הכחול המזרחי), נורת' בלו (הכחול הצפוני), ווסט בלו (הכחול המערבי), סאות' בלו (הכחול הדרומי), והאוקיינוס "גראנד ליין" ("הקו הגדול" בגרסה העברית) שמקיף את העולם מצפון-מערב לדרום-מזרח, שנחשב למסוכן מבין כל האוקיינוסים, ואשר בו מתרחשת מרבית מעלילת הסדרה. הגראנד ליין מחולק לשני חלקים. החצי הראשון מכונה גן העדן (paradise) מאחר שהוא נחשב לרגוע ושקט ביותר יחסית לחציו השני של הגראנד ליין, הניו וורלד (העולם החדש), בו יש מזג אוויר המשתנה באופן פתאומי, פיראטים חזקים הרבה יותר ואיים מסוכנים ביותר. שטחי היבשה בעולם של וואן פיס כוללים בעיקר איים רבים, בעוד ששטח היבשה הגדול ביותר הוא רכס הרים ארוך וצר הנקרא "הקו האדום" שמקיף את העולם מדרום-מערב לצפון-מזרח וחוצה במאונך פעמיים את ה"גראנד ליין". כמו כן, לאורך כל האזור הדרומי והצפוני של הגראנד ליין ישנם שני אזורים המכונים "החגורות השקטות", שבהם אין שום רוח או גלים, ולכן הספינות פשוט נתקעות במקום, וכמו כן ישנם יצורי ים ענקיים המכונים "מלכי הים" שעומדים בדרכו של כל מי שמנסה להגיע לאזור גראנד ליין שלא דרך הקו האדום.

הזרמים ומזג האוויר באזור הגראנד ליין הם בלתי צפויים, ואילו באזור האיים האקלים נוטה להיות יציב. בנוסף לכך, מה שמקשה עוד יותר על הניווט בגראנד ליין היא העובדה שהמצפנים הרגילים לא עובדים שם בשל העוצמה של השדות המגנטיים הקיימים בו. האופן היחיד שבו ניתן לנווט באזור זה הוא באמצעות מצפן מיוחד בשם "לוג פוס" אשר מסוגל להתאים את עצמו לשדה המגנטי של האי שאליו שטים, להטען לאי והבא ולאפשר להמשיך במסע.

פירות שטן

פירות שטן (Devil Fruits) הם פירות נדירים ביותר בעולם הוואן פיס וקשה מאוד למצוא אותם. כל מי שאוכל פרי מקבל יכולת מסוימת אך מאבד את יכולתו לשחות (זהו אובדן יקר יחסית להתחשב בעובדה שרוב עולם הוואן פיס מכוסה מים). פירות השטן מתחלקים לשלוש קטגוריות על פי הכוח שהם נותנים.

  • זואן - סוג כזה של פרי שטן יאפשר למשתמש להפוך לחיה מסוימת, בין אם אמיתית ובין אם לא. משתמש זואן יכול להיות בן אדם (בהנחה שהמשתמש הוא בן אדם), חצי אדם חצי חיה או חיה. זהו הסוג היחיד של פרי שטן שהיה ניתן ליצור עד הריסת "מפעל הסמייל" בסאגת "ברית הפיראטים".
  • פרמיסיה - פרי השטן הכי נפוץ מבין השלושה, נותן למשתמשיו כוחות על אנושיים שונים כגון: גוף שעשוי מגומי, היכולת ליצור חוטים, היכולת להפוך את גוף המשתמש לחרב ועוד.
  • לוגיה - פרי השטן הנדיר ביותר, הופך את גופו של המשתמש ליסוד כגון: איש קרח, איש אש, איש עשן ועוד.

פירות שטן שווים הרבה כסף בגלל נדירותם. ההצעה הכספית הכי גבוהה על פרי שטן אי פעם הייתה על פרי הניתוח (ope - ope no mi) ועמדה על 5 מיליארד ברי.

האקי

האקי (בתרגום חופשי- "שאיפה") הינו כוח מסתורי הנמצא בכל יצור חי בעולם, ואינו שונה במיוחד מחמשת החושים. אומנם, האקי הוא כוח שאתה צריך לגלות, וכי אתה לא יכול לשלוט בו מלידה. אלה שהצליחו לעורר את ההאקי אצלם, יכולים לאמן אותו ולהגיע לרמות שונים בשליטה עליו, ובכך להעצים את כוחם.

ההאקי מתחלק לשלושה סוגים כאשר שניים מהם כל אדם יכול לעורר ואף לשלוט, ואחד שרק מעטים יכולים לעורר- אלה הנחשבים ל"הנבחרים". 

כל סוג של האקי ניתן לאמן ולהגיע איתו לדרגות חדשות, ובפיתוח של כל האקי ניתן לגלות תכונות חדשות המצויות בו.

סוגי ההאקי הם:

  • קנבונשוקו האקי הוא הסוג הראשון של ההאקי, הידוע גם כהאקי המנטרה. המנטרה היא סוג של האקי המפתח את המודעות של המשתמש לסביבתו, דבר המתבטא בכך שיכול להרגיש בנוכחות אחרים גם אם הוא אינו רואה או שומע אותם, וכן להעריך את כוחם. המנטרה גם מאפשרת לנבא את מהלכיו של היריב במהלך קרב, ובכך מאפשרת להתחמק ממתקפות שונות כגון יריות בנשק או תקיפות חרב, וגם ממתקפות בקרב פנים אל פנים. רוב משתמשי המנטרה משתמשים בה ככלי הגנתי אולם יש כמה שמשתמשים במנטרה בצורה מפותחת יותר כגון אוסופ שלמד את המנטרה בדרסרוסה, והגנרל של ביג מאם קאטאקורי שהמנטרה שלו כה גבוהה עד הוא מסוגל לראות קצת אל תוך העתיד ולנבא אירועים שעתידים לקרות בסביבתו בקרוב מאוד.
  • בוסושוקו האקי הוא הסוג השני של ההאקי שמשמש יותר ללחימה. באמצעות הבוסושקו האקי (בקיצור בוסו), המשתמש יכול ליצור שריון בלתי נראה מסביב לגופו ואף מסביב לחפצים דוממים. שריון זה גם מנטרל כוחות של פירות שטן הגורמים למשתמש להיות בלתי פגיע (כוחות לוגיה בעיקר), וכן השריון גם מגביר את הנזק שעושה המתקפה ליריב. דוגמה לכך הם שבט הקוג'ה שבאמצעות יריית חץ עטוף בבוסושקו האקי יכולים לשבור סלע שלם לרסיסים.

האושוקו האקי הוא הסוג השלישי של ההאקי, וגם הסוג הנדיר והחזק מכולם, אשר נקרא גם האקי המלכים. רק אחד מתוך מיליון אנשים נולדים עם האקי המלכים, והוא מאפשר להם "למלוך" על אנשים עם האקי נמוך יותר משלהם (מההאקי של המשתמש). הדבר מתבטא בכך שניתן לעלף אנשים עם האקי נמוך בעזרת שימוש פשוט בגל האושוקו, וכן לבחור את מי תרצה לעלף ואת כמות הנזק שתרצה להסב למטרה שלך.

ארגונים בעולם הוואן הפיס

בסדרה יש ארגונים רבים המופיעים ובהם:

  • פיראטים הם פושעים המבצעים את פשעם בלב הים, ולעיתים על חופיו. לדוגמה: כובעי הקש, וויטבירד, בלאקבירד.
  • המארינס הוא הכוח הצבאי הראשי של הממשלה. בראשות חיל הים (המארינס) עומדים שלושה אדמירלים ומעליהם עומד "אדמירל צי", אף שגם הוא כפוף לממשלה העולמית. דוגמה למארינס בסדרה: קובי, סמוקר.
  • הממשלה העולמית הגוף השולט בעולם של וואן פיס. נוסד לפני כשמונה מאות שנה, בסופה של "המאה האבודה".
  • השיצ'יבוקאי (משמעות השם - "שבעת אדוני המלחמה") הם פיראטים רבי עוצמה שעובדים עם המארינס ובתמורה מקבלים חנינה על פשעיהם, לדוגמה : דופלמינגו וקרוקודייל (קרוקודייל בגד בממשלה העולמית כשניסה להפיל את אלבסטה).
  • סופרנובה הם קבוצה של 11 פיראטים טירונים שהגיעו בו זמנית לארכיפלג שאבונדי כשהפרס המוצב על ראשם גבוה מ-100,000,000 ברי. שניים מן הסופרנובות הם זורו ולופי.
  • הדור הנורא ביותר הוא קבוצה המורכבת מכל הסופרנובות והפיראט בלאקבירד.
  • צבא המהפכה הוא ארגון מהפכני הפועל כנגד הממשלה העולמית. לא ידוע עליהם הרבה ובמהלך הסדרה נחשפו מספר מועט של חברים בו. בראשותו עומד דרגון, אביו של לופי וסגנו - סאבו, אחיו של לופי.
  • יונקו (משמעות השם - "ארבעת הקיסרים") הם ארבעה פיראטים השולטים על טריטוריות נרחבות בניו וולד ונחשבים חזקים מאוד.
  • CP הם קבוצת סוכנים חשאים שעובדים עם הממשלה. CP זהו קיצור של 'סייפר פול' והם מחולקים ל - 10 יחידות, מאפס עד תשע, כשהיחידה האפס היא הכי חזקה ויחידה מספר שמונה היא הכי חלשה. היחידה התשיעית נחשבת לסודית והיא מבצעת עבודות מיוחדות ולכן לא נכללת בדרוג הכוח (אף על פי שהיחידה האפס עדיין חזקה יותר מהם).
  • ג'רמה 66 הוא ארגון פשע ואף הכוח הצבאי של "ממלכת ג'רמה" והוא מנוהל על ידי משפחת "ווינסמוק" (משפחתו של סאנג'י).
  • יונקו היונקו הם 4 פיראטים חזקים ביותר עם באונטי גבוה ושטחים רבים בשליטתם בניו וורלד לדוגמה: שאנקס, ביג מאם.
  • בארוק וורקס כוח צבאי שהוקם על ידי השיצ'יבוקאי קרוקודייל על מנת להשתלט על מדינת אלבסטה. מפקדי הארגון באים בזוגות של גבר ואישה כאשר הגברים מחולקים למספרים מ0 עד 9 (בדומה לסייפר פול) והנשים נקראות על שם ימים בשבוע. מר 0 הוא החזק ביותר (קרוקודייל) וככל שהמספר של המפקד קרוב ל0 כך הוא חזק יותר. היחיד שעזר לצוות כובעי הקש מהארגון היה מר 2 שהקריב עבורם את חייו כדי שימלטו מהמארינס שהקיפו את אלבסטה.

כובעי הקש

כובעי הקש הם הצוות המרכזי בסדרה וכן גם הדמויות הראשיות. כובעי הקש הם צוות פיראטים שמטרתם היא להגיע למצוא את אוצר הוואן פיס שכרגע מקום הימצאותו לא נודע. אומנם, האי ראפטל בסוף הגראנד ליין הוא כנראה המקום שבו נמצא אוצר הוואן פיס לפי מה שאנחנו יודעים כרגע.

כובעי הקש התחילו כצוות די אנונימי במזרח הכחול ומשם גדלו ועברו לגראנד ליין עד שהפכו ידועים לשמצה בכל עולם הוואן פיס והפרס על ראשם של כל הצוות עומד על 1,570,000,100 ברי. כובעי הקש שטים על ספינתם השנייה, ה -Thousand Sunny זאת לאחר שספינתם המקורית, ה - Going Merry נשרפה כליל. בצוות ישנם תשעה אנשים ולכל אחד תפקיד שונה וצורת לחימה שונה.

שם תפקיד יכולת וצורת לחימה הערות כינוי
מונקי די לופי קפטן פרי שטן - גומי

האקי

מקים הצוות

מזכיר באופיו את מלך הפיראטים. בנו של מנהיג צבא המהפכה, האיש הכי מבוקש בעולם; ונכדו של סגן-אדמירל בחיל הים

הפרס על ראשו עומד על 500,000,000 ברי (הכי גבוה מכל הצוות)

בן 19 אחרי הטיימסקיפ

"כובע הקש"
רורונואה זורו סייף קטאנה

שלוש חרבות

האקי

השני להצטרף לצוות והשני הכי חזק. סגן הקפטן

הפרס על ראשו עומד על 320,000,000 ברי (השני הכי גבוה מכל הצוות)

בן 21 אחרי הטיימסקיפ

"צייד הפיראטים"
סאנג'י ווינסמוק טבח בעיטות

האקי

השלישי הכי חזק בצוות.

לא מוכן להילחם עם הידיים

הפרס על ראשו הוא 177,000,000 ברי והוא היחיד מכל הצוות שמבוקש רק חי כנראה בגלל קשרים של משפחתו עם היונקו ביג מאם. (השאר מבוקשים חיים או מתים)

בן 21 אחרי הטיימסקיפ

"רגל שחורה"
נאמי נווטת משתמשת במטה אשר באמצעותו מבצעת מניפולציות על מזג האוויר הייתה בעבר חלק מצוות הפיראטים של איש הדג ארלונג.

הפרס על ראשה הוא 66,000,000 ברי

בת 20 אחרי הטיימסקיפ

"החתולה הפורצת"
אוסופ צלף רוגטקה

צמחים

מלכודות

האקי

בנו של הצלף המפורסם יאסופ מהצוות של שאנקס מהיונקו.

הפרס על ראשו הוא 200,000,000 ברי

בן 19 אחרי הטיימסקיפ

"מלך הצלפים" או "אל"
טוני טוני צ'ופר רופא פרי שטן- בן אדם

קונג פו

צ'ופר הוא אייל שאכל פרי שטן מסוג זואן ולכן הפך

לחצי אייל חצי אדם, הפרי נתן לו את היכולת לתקשר עם בני אדם ולהפוך למגוון צורות היברידיות של אייל ובן אדם.

הפרס על ראשו עומד על 100 ברי בלבד מפני שהממשלה העולמית חושבת שהוא

רק "חיית מחמד"

בן 17 אחרי הטיימסקיפ (הכי צעיר בצוות)

"אוהב הממתקים"
ניקו רובין ארכאולוגית פרי שטן - פרח פרח - האנה האנה נו מי

(פרי זה מאפשר למשתמש להצמיח חלקי

גוף נוספים על עצמו, על הסביבה שלו ועל אנשים אחרים)

רובין הייתה עוברת קבוצות כל הזמן, עד שהיא פגשה בכובעי הקש

הפרס על ראשה עומד על 130,000,000 ברי

בת 30 אחרי הטיימסקיפ

"ילדת השטן"
פרנקי מכונאי ונגר כלי נשק שונים, בעיקר מכונות ירייה ולייזרים.

גנרל פרנקי - רובוט גדול חסין אש וירי חמוש במגוון כלי נשק

הפך את עצמו לסייבורג לאחר שנפגע בתאונת רכבת (פופינג טום). ננטש על ידי הוריו בחצר הגרוטאות וגודל על ידי איש הדג טום ובנו אייסברג.

הפרס על ראשו עומד על 94,000,000 ברי

בן 36 אחרי הטיימסקיפ

"סייבורג"

"קאטי פלאם"

(שמו הראשון לפני ששונה לפרנקי)

ברוק מוזיקאי פרי שטן - חזרה לחיים

סייף

מת בעבר בצוות אחר והשתמש בפרי השטן שלו כדי לחזור לחיים.

הפרס על ראשו הוא 83,000,000 ברי

בן 90 אחרי הטיימסקיפ (הכי מבוגר אך טכנית הוא מת וחזר לחיים, גם אז היה לפחות בן 40 במותו)

"מלך הנשמות"

"עצמות מתות"

מארינס

המארינס (חיל הים) הם אחד הארגונים המרכזיים בעולם הוואן הפיס. הם כוח צבאי הכפוף לממשלה העולמית והם פזורים בכל העולם כאשר מטרתם היא כביכול לשמור על שלום ועל צדק (אף על פי שבסדרה נראו מספר פעמים מקרים בהם חיילי מארינס נראו לוקחים שוחד או מבצעים עסקאות לא חוקיות). בראש הצבא עומדים שלושה אדמירלים ואדמירל צי, האדמירלים נחשבים לחיילים החזקים ביותר במארינס והם יכולים להשתוות ליונקואים (ארבעת הקיסרים), אדמירל הצי הוא המפקד של כל הצבא ובניגוד לאדמירלים שתפקידם הוא להילחם, תפקיד אדמירל הצי הוא לפקד על הקרבות. תחת אדמירל הצי והאדמירלים נמצאים סגני האדמירל. כל סגני האדמירל חייבים לשלוט בלפחות סוג אחד של האקי. בדרגה זו נמצאים חלק מהחיילים החזקים ביותר במארינס, יש הרבה סגני אדמירלים וחוזקם לא קבוע, ידוע לנו על סגן אדמירל שחזק אפילו מאדמירלים וסגן נוסף שהפסיד בקלות לסופרנובה. ידוע לנו על סגן אדמירל שסירב לעלות בדרגה לאדמירל.. הבסיס המרכזי של המארינס ממוקם בניו וורלד (העולם החדש) (זאת לאחר שהועבר לשם מכיוון שנחרב במלחמה עם וואיטבירד (לבן הזקן)). למארינס יש בסיס כמעט בכל אי מיושב וזאת כדי להרתיע את הפיראטים. המארינס מצוידים בנשק רב ומגוון וכמעט תמיד מוכנים לקרב. מחוץ לגראנד ליין (הקו הגדול) המארינס לרוב יפליגו עם ספינות של המארינס אך בגראנד ליין המארינס מפליגים לרוב עם ספינות מלחמה גדולות הרבה יותר ובפיקודם סגן או תת-אדמירל. המארינס מצוידים ברובים או בחרבות ובדרגות הגבוהות יותר, ישנו מגוון רחב של צורות לחימה שונות.

המדיות השונות בזיכיון

סדרת המאנגה

סדרת המאנגה נכתבת ומאוירת על ידי אייצ'ירו אודה. הסדרה מתפרסמת מה-4 באוגוסט 1997 ועד היום בשבועון מאנגת השונן היפני "Weekly Shōnen Jump". פרקי הסדרה עובדו לאורך השנים לכרכים שונים אשר יצאו לאור על ידי המוציא לאור היפני "Shueisha", כאשר נכון ל-22 בדצמבר 2017 פורסמו ביפן 888 פרקים ב 87 כרכים שונים.

הגרסה האנגלית של המאנגה מופקת על ידי חברת "Viz Media". נכון ליוני 2013 פורסמו 66 כרכים שונים בשפה האנגלית.

סדרת האנימה

החל משנת 1999 ועד היום משודרת ביפן סדרת האנימה של וואן פיס אשר מופקת על ידי Toei Animation ומבוססת על המאנגה של וואן פיס. העלילה של האנימה עוקבת כמעט אחד לאחד אחרי העלילה של המאנגה עליה היא מבוססת, מלבד פה ושם שינויים מינוריים, וסאגות מקוריות ("פילרים"). נכון ל-22 בדצמבר 2017 שודרו ביפן 818 פרקים המשתרעים על 19 עונות.

בהמשך, חברת ההפקה "4Kids Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של וואן פיס בשווקים של צפון אמריקה. הגרסה האנגלית של סדרת האנימה שודרה לראשונה בארצות הברית בערוץ פוקס ב-18 בספטמבר 2004. התוכן של הגרסה האנגלית נערך באופן מקיף כאשר 143 הפרקים הראשונים בסדרה צומצמו ל-104 פרקים בגרסה האנגלית. כמו כן, מתוך הגרסה האמריקנית אשר שודרה ברשתות הטלוויזיה בארצות הברית צונזרו קטעים רבים. בשנת 2007 חברת ההפקה "Funimation Entertainment" רכשה את זכויות השידור וההפצה של סדרות האנימה של וואן פיס בשווקים של צפון אמריקה ללא צנזורה. ב-27 במאי 2008, יצאו לראשונה תקליטורי ה-DVD של הסדרה בגרסה האנגלית לשווקים בצפון אמריקה עם דיבוב חדש באנגלית. גירסת הדיבוב של "Funimation Entertainment" שודרה בהמשך בערוץ Cartoon Network במהלך השנים 2007 - 2008.

הסרטים

לאורך השנים יצאו לאקרנים שלוש עשר

סרטי קולנוע במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט בעברית שם הסרט באנגלית תיאור אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 וואן פיס - הסרט One Piece: The Movie מפת אוצר נשדדת על ידי השודד אל-דראגו ולופי וצוותו מנסים למנוע ממנו את מציאת האוצר. 50 דקות 4 במרץ 2000
2 הרפתקה באי בכיוון השעון Clockwork Island Adventure צוות שודדי כובעי הקש נאבקים באחים טראמפ מאי השעונים במטרה להחזיר את ספינתם. 60 דקות 3 במרץ 2001
3 הממלכה של צ'ופר באי החיות המוזרות Chopper's Kingdom on the Island of Strange Animals צוות שודדי כובעי הקש נאבקים ברוזן באטלר. 56 דקות 2 במרץ 2002
4 הרפתקת סוף הדר Dead End Adventure צוות שודדי כובעי הקש נקלעים לקשיים פיננסים ומשתתפים בתחרות שודדי ים סודית בניסיון להרוויח כסף. 95 דקות 1 במרץ 2003
5 קללת החרב הקדושה Curse of the Sacred Sword צוות שודדי כובעי הקש נאבקים בנחתים על חרב שבעת הכוכבים. 95 דקות 6 במרץ 2004
6 ברון אומאטסורי והאי הסודי Baron Omatsuri and the Secret Island צוות שודדי כובעי הקש נאבקים בברון אומטסורי. 91 דקות 5 במרץ 2005
7 החייל המכני הענק של טירת קאראקורי Giant Mecha Soldier of Karakuri Castle צוות שודדי כובעי הקש בעקבות הכתר המוזהב ובמאבק עם בנה של זקנה פלאית. 94 דקות 4 במרץ 2006
8 פרק של אראבאסטה: נסיכת המדבר והפיראטים The Desert Princess and the Pirates: Adventure in Alabasta צוות שודדי כובעי הקש נוסעים לאי המדבר ומנסים למגר מהפכה נגד הנסיכה ויוי ולהביס את מר קרוקודייל. 90 דקות 3 במרץ 2007
9 פרק של אי החורף הנצחי Episode of Chopper Plus: Bloom in the Winter, Miracle Sakura מספר כיצד הצטרף צ'ופר לצוות השודדים. 113 דקות 1 במרץ 2008
10 וואן פיס: עולם חזק One Piece: Strong World צוות שודדי כובעי הקש פוגשים בספינה מעופפת ובשודד הים שיקי. 115 דקות 12 בדצמבר 2009
11 המרדף אחר כובע הקש Straw Hat Chase לופי והצוות שלו מנסים להחזיר את כובע הקש שנלקח על ידי ציפור. זהו הסרט הראשון והיחידי באנימציה תלת ממדית 30 דקות 19 במרץ 2011
12 וואן פיס סרט: זי One Piece film Z הסרט הראשון שמתרחש בניו וורלד ומציג את זי, אדמירל לשעבר הרוצה להשמיד את המארינס ואת הפירטים. 107 דקות 15 בדצמבר 2012
13 וואן פיס סרט: זהב One Piece Film: Gold צוות כובע הקש מגיעים אל עיר השעשועים, גראן טסורו, ופוגשים את שליטה העשיר גילדו טסורו. 120 דקות 23 ביולי 2016

סרטי OVA

לאורך השנים הופקו שלושה עשרה סרטי OVA במקביל לשידור סדרת האנימה אשר הרחיבו את עלילת סדרת האנימה.

# שם הסרט באנגלית תיאור במאי אורך הקרנת הבכורה ביפן
1 One Piece: Defeat The Pirate Ganzack! צוות שודדי כובע הקש נאבקים בפיראט גאנזקה והצוות שלו. גורו טאניגוצ'י 29 דקות 26 ביולי 1998
2 One Piece: Romance Dawn Story צוות שודדי כובע הקש נאבקים בפיראט גאלי והצוות שלו. קאצומי טוקורו 34 דקות 21 בספטמבר 2008
3 One Piece Film Strong World: Episode 0 פריקוול לסרט "וואן פיס: עולם חזק" המתרחש 20 שנים לפני עלילת הסדרה ומתמקד בעימות בין שיקי וגול ד. רוג'ר. נאויוקי איטו 19 דקות אפריל 2010

משחקי וידאו

לאורך השנים יצאו לשווקים מספר רב של משחקי וידאו המבוססים על עלילת הסדרה. המשחקים יצאו לקונסולת משחקים וקונסולות ניידות שונות. רוב משחקי הווידאו של וואן פיס אשר נוצרו עד היום הם משחקי תפקידים או משחקי לחימה בהם השחקן משחק באחת הדמויות הראשיות בסדרה. בין המשחקים תוכלו למצוא את וואן פיס אנלימיטד קרוז הראשון והשני, וואן פיס פיראט וואריור, וואן פיס בארנינג בלאד.

תקליטורים

לאורך השנים הופקו מספר תקליטורים אשר החילו את הפסוקלים של הסדרה. עד היום יצאו לשווקים מעל 49 סינגלים. רבים מתוכם יצאו לשווקים גם על גבי תקליטורי אוסף יחד עם מוזיקת רקע מתוך סדרת האנימה, הסרטים ומשחקי הווידאו בסדרה.

שיווק

קובץ:Onepiece stamps.jpg
סדרת הבולים של ואן פיס שהונפקה על ידי שירות הדואר היפני.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

הפופולריות הרבה לה זכתה הסדרה לאורך השנים ברחבי בעולם, ובמיוחד ביפן, הובילה לצמיחתה של תעשייה משגשגת המוכרת מוצרים נלווים של הסדרה. דמויות הראשיות ודמויות המשנה של הסדרה מופיעים על גבי מוצרים רבים, כגון בגדים, כרזות, משחקי שולחן, משחקי קלפים ובובות.

כמו כן, ההצלחה הרבה לה זכתה הסדרה ביפן הובילה לכך שבמרץ 2011 שירות הדואר ביפן הנפיק סדרת בולים של וואן פיס.[1]

סאגות וארקים

  • סדרת המאנגה, ובעקבותיה האנימה, מבוססת על עונות, שכל אחת מהן חובקת כמה "סאגות", שהם סיפורים רב פרקיים המתרחשים במקום מסוים או בנסיבות מסוימות. להלן רשימה של 9 הסאגות בסדרה עד כה ו-44 הארקים בסדרה עד כה (נכון ל-24 באוגוסט 2016)
סאגה הארק פרקים במנגה פרקים באנימה תקציר
סאגת איסט בלו ארק רומנס דאון 1-7 1-3 הארק מספר כיצד לופי התחיל את מסעו להפוך למלך הפיראטים, ואת פגישתו עם צייד הפירטים, רורונואה זורו.
ארק אורנג' טאון 8-21 4-8 לופי וזורו מגיעים אל העיר אורנג' טאון, שם הם נאבקים בבאגי הליצן ופוגשים את הנווטת העתידה של הצוות, נאמי.
ארק כפר סירופ 22-41 9-18 בזמן חיפוש אחר ספינה משלהם, צות כובע הקש מגיע לכפר הסירופ. שם הם עוזרים לשקרן הכפר, אוסופ, להביס את קפטן קורו.
ארק באראטי 42-68 19-30 צוות כובע הקש מגיע אל המסעדה הצפה, באראטי, ונלחמים נגד הפירט דון קריג.
ארק ארלונג פארק 69-95 31-45 לאחר שנאמי גנבה את הספינה, שאר הצוות רודפים אחריה ומגיעים לעיר הולדתה הנשלטת על ידי איש הדג העריץ, ארלונג.
ארק צדדי באגי סיפור עטיפה בפרקים 35–75 46-47 לאחר שהובס על ידי צוות כובע הקש, באגי הליצן מנסה לחזור לצוותו ולהחזיר לעצמו את חלקי גופו.
ארק לוגטאון 96-100 48-53 לפני כניסתם לקו הגדול, צוות כובע הקש מגיע אל העיר לוגטאון, העיר בא נולד ומת מלך הפירטים .
ארק אי ספינת המלחמה לא מופיע 54-61 הצוות מחליט לעזור לילדה אפיס להחזיר את חברה הדרקון לביתו.
סאגת בארוק וורקס ארק הר ההיפוך 101-105 62-63 צוות כובע הקש נכנס לקו הגדול ונתקלים בכניסה בלוויתן ענק בשם לאבון.
ארק ויסקי פיק 106-114 64-67 הצוות מגיע אל האי ויסקי פיק, שם מקבלים אותם בידיים פתוחות. אך הדברים אינם כפי שהם נראים.
ארק צדדי קובי/הלמפו סיפור עטיפה בפרקים 83–119 68-69 פרק העוקב אחר קובי והלמפו לאחר שהצטרפו אל המארינס.
ארק ליטל גארדן 115-129 70-77 יחד עם ויוי, צוות כובע הקש מגיע אל האי ליטל גארדן. אי שבו עדיין קיימים דינוזאורים וזוג ענקים הנלחמים אחד בשני.
ארק אי דראם 130-154 78-91 לאחר שנאמי חלתה, מגיע הצוות אל האי דראם על מנת למצוא רופא, שם הם פוגשים את האייל המדבר, טוני טוני צ'ופר.
ארק אלאבאסטה 155-217 92-130 הצוות מגיע סופסוף אל ממלכת אלאבאסטה ומתחילים במאבק נגד ארגון הבארוק וורקס וקרוקודייל העומד בראשו.
ארק פוסט-אלאבאסטה לא מופיע 131-135 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אלאבאסטה.
סאגת סקייפיה ארק אי העזים לא מופיע 136-138 בזמן שהם בורחים מהמארינס, הצוות מגיע אל אי המאוכלס כולו עיזים ובפיראט בשם זיני.
ארק אי רולוקה לא מופיע 139-143 צוות כובע הקש מגיע אל אי הנשלט על ידי ממשלת רולוקה הדיקטטורית.
ארק ג'איה 218-236 144-152 לאחר שראו ספינה נופלת מהשמיים, מגיעה הצוות אל האי ג'איה, שם הם שומעים את הסיפור על נולנד השקרן ועל אי הנמצא בשמיים.
ארק סקייפיה 237-302 153-195 בעזרת שימוש בזרם מים מיוחד, מגיע הצוות אל אי השמיים סקייפה בנמצא בסכנת השמדה מידי האל אנרו.
ארק G-8 לא מופיע 196-206 כאשר הם עוזבים את סקייפיה, מגיע הצוות בטעות אל בסיס המארינס G-8 .
סאגת

CP-9

ארק קרב הדייוי באק 303-321 207-219 הצוות פוגשים בפירטי פוקסי ומתחרים נגדם בקרב הדיווי באק, שבו הצוות המנצח זוכה בחברי הצוות המתחרה.
ארק חלומות האוקיינוס לא מופיע 220-224 בזמן שהם עוגנים לילה אחד, כל צוות כובע הקש, מלבד רובין, מאבדים את זיכרונם.
ארק שובו של פוקסי לא מופיע 225-226 צוות כובע הקש פוגשים שוב בפוקסי אשר רוצה לנקום בהם על אירועי ארק הדיווי באק.
ארק וואטר 7 322-374 227-263 על מנת לתקן את ספינתם, צוות כובע הקש מגיע אל וואטר 7, עיר הבנויה על המים. הכל נראה כשורה עד שרובין נעלמת, אוסופ עוזב, וארגון מסתורי בשם CP-9 מופיע.
ארק אניס לובי 375-430 264-312 על מנת להציל את רובין, שאר הצוות מגיע אל האי אניס לובי השייך לממשלה העולמית, כאשר אנשי הCP-9 מחכים להם.
ארק פוסט-אניס לובי 431-441 313-325 ארק המציג אירועים המתרחשים לאחר ארק אניס לובי. מתגלים פרטים אודות משפחתו של לופי
סאגת ת'רילר בארק ארק צייד הקרח לא מופיע 326-336 לאחר שעזבו את וואטר 7, הצוות מגיע לאי חורפי ונלחמים נגד משפחת אצ'ינו ציידי הראשים.
ארק ת'רילר בארק 442-489 337-381 בהמשך מסעם, מגיע הצוות אל ספינת הת'רילר בארק השייכת לשיצ'יבוקאי גקו מוריה אשר גונב את הצללים שלהם.
ארק אי הספא לא מופיע 382-384 הצוות לוקח חופשה באי הספא, שם הם נתקלים פעם נוספת בפוקסי וצוותו ובמנהל אי הספא המרושע דוראן.
סאגת מלחמת הפסגה ארק ארכיפלג סבאודי 490-513 385-405 רגע לפני כניסתם לחלקו השני של הקו הגדול, הצוות מגיע אל ארכיפלג האיים סבאודי יחד עם צוותי פירטים אחרים. כשהמצב לא יכול היה להיות גרוע יותר, השיצ'יבוקאי ברת'ולומיו קומה מפריד בין חברי הצוות.
ארק אמזון לילי 514-523 408-421 לאחר שהופרד מצוותו, מגיע לופי אל אמזון לילי, אי המאוכלס אך ורק בנשים אשר בראשו עומדת השיצ'יבוקאי בואה הנקוק, האישה היפה ביותר בעולם.
ארק אימפל דאון 524-548 422-425 430-456 לאחר ששמע על ההוצאה להורג המתוכננת של אייס, מגיע לופי אל אימפל דאון, הכלא השמור ביותר של המארינס, על מנת לשחררו.
ארק ליטל איסט בלו לא מופיע 426-429 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס: עולם חזק.
ארק מארינפורד 549-580 459-489 לאחר שנכשל לשחרר את אייס מאימפל דאון, לופי מגיע אל הבסיס הראשי של המארינס יחד עם האסירים ששחרר על מנת להציל את אייס. במקביל, צוותו של אייס, פירטי וויטבירד, מגיע אף הוא על מנת להלחם על חייו של אייס.
ארק פוסט-מלחמה 597-581 516-490 ארק המציג את ילדותו של לופי, שגדל עם משפחת שודדי הרים יחד עם אחיו הגדול אייס וילד נוסף בשם סאבו. בנוסף, מציג את האירועים המתרחשים לאחר מלחמת המרינפורד.
סאגת אי אנשי הדג ארק החזרה לסבאודי 598-602 522-517 שנתיים לאחר שנפרדו, כל חברי צוות כובע הקש מגיעים חזרה לארכיפלג סבאודי על מנת להמשיך במסעם.
ארק אי אנשי הדג 603-653 574-523 הצוות מגיע אל אי אנשי הדג, הנקודה האחרונה לפני העולם החדש, שם מחכות להם הפתעות בדמות מפלצות ים ופיראטי אנשי הדג החדשים בהנהגת הודי ג'ונס.
סאגת ברית הפירטים ארק האמביציה של זי לא מופיע 575-578 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס סרט: זי.
ארק פאנק האזרד 699-654 579-625 לאחר שהם מקבלים קריאת מצוקה, מגיע צוות כובע הקש לאי פאנק האזרד. אי המחולק לשני חלקים, צד אחד המכוסה בלהבות וצד אחד מכוסה בקרח. שם הצוות כורת ברית עם השיצ'יבוקאי טרפלגר לואו על מנת לתפוס את המדען המטורף קאיסר קלאון.
ארק ההחזרה של קאיסר לא מופיע 626-628 בדרכם לדרסרוסה יחד עם לואו וקאיסר, איש מסתורי בשם בריד חוטף את קאיסר ומאיים על תוכנית הפיראטים להפיל את היונקו קאידו והפיראט דופלאמינגו.
ארק דרסרוסה 700-801 629-746 על מנת להתחיל את תוכניתם, מגיעה הברית בין לופי ולואו לממלכת דרסרוסה הנשלטת על ידי השיצ'יבוקאי דון-קישוט דופלאמינגו.
סאגת היונקו ארק מכרה הכסף לא מופיע 747- 750 ארק המוביל אל אירועי הסרט וואן פיס סרט: זהב.
ארק זו 802-822 751- 779 לאחר שהביסו את דופלאמינגו, הברית של לופי ולואו ממשיכה לאי זו על מנת להתאחד עם שאר חברי כובע הקש. אך כאשר הם מגיעים הם מגלים שסאנג'י נעלם ושהאי הותקף על ידי הפיראט ג'ק, אחד מסגניו של היונקו קאידו.
ארק מארינס רוקי לא מופיע 780-782 אחרי שנגמר להם האוכל, צוות ההחזרה של סאנג'י פורץ לבסיס של המארינס לגנוב אוכל.
ארק הול קייק איילנד 823-רץ 783-רץ לופי וקבוצתו מגיעים אל הטריטוריה של היונקו ביג מאם על מנת להחזיר את סאנג'י. מתגלה עברו של סאנג'י לפני שהגיע לאיסט בלו ולבאראטי. לופי נלחם נגד הגנרלים של ביג מאם קרקר וקאטאקורי.

פרסים ומועמדויות

סדרת המאנגה

סדרת המאנגה של וואן פיס הייתה בין המועמדים הסופיים לפרס טזוקה שלוש פעמים ברציפות בשנים 2000–2002.[2][3][4]

בסקר שנערך בשנת 2008 על ידי החברה היפנית אוריקון (Oricon), הנוהגת בעיקר לספק סטטיסטיקה אודות תעשיית המוזיקה ביפן, מדגם של בני נוער יפנים בחרו בוואן פיס בתור סדרת המאנגה המעניינת ביותר.[5]

סדרת האנימה

שיר הפתיחה הראשון של סדרת האנימה של וואן פיס (הנקרא "We Are!") זכה בשנת 2000 בפרס אנמציית קובה בקטגוריית שיר הנושא הטוב ביותר.[6]

בפברואר 2001 דורגה הסדרה במקום ה-9 בדירוג של עשר סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[7]

בשנת 2001, קוראי מגזין האנימה היפני הפופולרי "Animage" בחרו בסדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-5 ב"דירוג הקוראים לסדרת האנימה הבולטת ביותר של המאה ה-21".[8] ביוני 2002 בחרו קוראי המגזין "Animage" בסדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-16 מבין סדרות האנימה החדשות הטובות ביותר של שנת 2001.[9] בשנת 2004 בחרו קוראי המגזין "Animage" שוב בסדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-16 בקטגוריית "סדרת האנימה המועדפת".[10]

בסקר מקוון שנערך בשנת 2005 על ידי רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi נבחרה סדרת האנימה של וואן פיס במקום ה-6 בדירוג של "סדרות הטלוויזיה המונפשות הפופולריות ביותר".[11] לפני שסקר זה בוצע, פרסמה רשת הטלוויזיה היפנית TV Asahi דירוג נוסף אשר התבסס על סקר ארצי, ולפיו סדרת האנימה של וואן פיס דורגה במקום הראשון בקרב בני הנוער ביפן.[11] בשנת 2006, דורגה הסדרה במקום ה-1 בדירוג של 10,000 סדרות האנימה הפופולריות ביותר ביפן.[12][13]

וואן פיס בישראל

הסדרה שודרה בישראל בשנת 2006 בערוץ ג'טיקס (כיום דיסני)

עקב החלטת ג'טיקס שלא להמשיך לדבב את הסדרה, הסדרה דובבה רק עד פרק 52.

הסדרה צברה פופולריות רבה עם השנים, וביחד עם נארוטו ודרגון בול נחשבת לאחת מהאנימות המוכרות בארץ.

קבוצות מתרגמים חובבים הפיצו ועדיין מפיצים פרקים של האנימה עם כתוביות בעברית.

צוות המדבבים בגרסה העברית

בגרסה העברית השתתפו בדיבוב הדמויות:

קישורים חיצוניים

הערות שוליים